Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. Homenatge als darrers autobusos Pegaso que van circular per Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.03.2019
Gustau Lamadrid

Homenatge als darrers autobusos Pegaso que van circular per Barcelona

Imatge
Presentació del nous autobusos Pegaso 6420 l'any1988 / Foto: Arxiu TMB
Presentació del nous autobusos Pegaso 6420 l'any1988 / Foto: Arxiu TMB
< >Presentació del nous autobusos Pegaso 6420 l'any1988 / Foto: Arxiu TMB
Presentació del nous autobusos Pegaso 6420 l'any1988 / Foto: Arxiu TMB

Aquest dissabte, 23 de març, es realitza un senzill acte de reconeixement als autobusos Pegaso 6420, els darrers d'aquesta marca adoptats per TMB, que començaven a circular per Barcelona fa més de 30 anys.

Entre els anys 1988 i 1991 TMB va incorporar a la seva flota 179 autobusos d'aquest model 6420, el darrer produït en sèrie sota el nom de Pegaso, marca amb la qual comercialitzava els seus vehicles l'empresa estatal ENASA (Empresa Nacional de Autocamiones Sociedad Anónima).

Fundada l'any 1946 i amb seu a Barcelona, ENASA es va fer molt coneguda per la fabricació de camions i autobusos amb aquesta marca, tot i que també produïa altres tipus de vehicles. El 1990 l'empresa va ser venuda al grup italià IVECO i l'any 1994 va cessar la seva activitat.

Tecnologia moderna i nous colors corporatius

Podem dir que l'adquisició dels Pegaso 6420 va significar el pas a un nou concepte d'autobús, que incorporava novetats destacades per l'època. Els vehicles tenien una longitud d'11.395 mm i una capacitat de 108 passatgers, 31 asseguts i 77 dempeus, i disposaven d'una sèrie d'innovacions molt punteres en l'àmbit dels autobusos urbans, així com equipaments que augmentaven els nivells de fiabilitat i comoditat del servei.

Algunes de les principals característiques del model eren la suspensió pneumàtica integral, complementada amb amortidors telescòpics en els dos eixos, tret que proporcionava als vehicles una gran estabilitat. La carrosseria d'acer inoxidable evitava la corrosió, el pis baix facilitava l’accés, i tenia equips d’aire condicionat, els indicadors de línia electrònics i uns seients de plàstic encoixinats.  

Com a curiositat, cal destacar la col·locació del motor a la part posterior del bus, la qual cosa evitava als passatgers les molèsties del soroll i de la calor. Una altra novetat dels autobusos que convé esmentar és que els cotxes disposaven d'un disseny modern i una decoració nova on ja predominava el blanc sobre el vermell, tendència que es mantindrà fins a l'actualitat com a colors corporatius de la flota de TMB.

Del total d'autobusos del model Pegaso 6420 que va incorporar TMB, cal distinguir 6 vehicles del model Pegaso 6424, completament idèntics als 6420, però que se'n diferenciaven pel fet de tenir un motor més potent.

Aquests autobusos van deixar de circular per Barcelona durant l’estiu de l’any 2005, malgrat que algunes unitats van tenir una segona vida. Un dels vehicles de la sèrie va ser aprofitat per a la formació de conductors durant uns anys, alguns es van donar a Gàmbia, altres van anar a parar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on van prestar servei al campus fins al 2008, i uns quants més van exercir com a portadors de bicicletes en el servei Ciclo-Bus.

Acte de reconeixement

L'empremta que va deixar l'autobús Pegaso 6420 vol ser recordada aquest dissabte, dia 23 de març, amb un acte al matí que inclou petits trajectes per la ciutat recreant els diferents recorreguts de les antigues línies 25, 31 i 92. L'acte ha estat organitzat per la Fundació TMB i les entitats ARCA (Associació per a la Recuperació i Conservació d'Autobusos) i ACEMA (Associació de Coleccionistes Empleats de Metro i Autobusos).

Els viatges estan reservats als socis d'aquestes associacions i es realitzaran a bord d'alguns dels vehicles d'aquest model que encara es conserven actualment.

Imatge
El primer Pegaso 6420 de la sèrie a la cotxera / Arxiu TMB

El Parc de l'Espanya Industrial va acollir la presentació dels Pegaso 6420 / Arxiu TMB

Darrera modificació
21.03.2019
Tema
Història
  • ConceptesHistòricPatrimoniInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Gran Metropolitano de Barcelona 1923 / Font: Arxiu TMB

La història del metro de Barcelona a través del seus logos

Història
Gallery
Imatge
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

La creació del Gran Metro de Barcelona

Història
Imatge
AAC Cristina Vazquez durant el programa emès el passat 22 de gener. /Foto: La Xarxa

La xarxa centenària de metro, protagonista al programa 'Via 15'

Història
Third-party content

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons