Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. UITP: 135 anys contribuint a l'evolució del transport públic al món
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.08.2020
Carme Becerra

UITP: 135 anys contribuint a l'evolució del transport públic al món

Imatge
La UITP va néixer l'any 1885 / Imatge: UITP
La UITP va néixer l'any 1885 / Imatge: UITP
< >La UITP va néixer l'any 1885 / Imatge: UITP
La UITP va néixer l'any 1885 / Imatge: UITP

El mateix any que França regalava l'Estàtua de la Llibertat als Estats Units, dos operadors europeus de tramvies van impulsar la creació de l'associació que, amb els anys, esdevindria la UITP.

Abans de dir-se Unió Internacional del Transport Públic (UITP), aquesta agrupació d'operadors de transports rebia el nom d'Union Internationale Permanente de Tramways - Internationaler Permanenter Strassenbahn-Verein. Els seus orígens s'han de buscar en un mes d'agost de fa 135 anys, quan Gustave Michelet, de Brussels Tramways, i Joseph Fisher-Dick, de Berliner Tramways, van impulsar des de Brussel·les la creació d'una plataforma d'intercanvi de coneixement entre empreses de tot Europa.

De 63 a 1.800 membres de 100 països

En aquests anys, el nombre de membres ha crescut exponencialment (de 163 a 1.800, entre els quals, TMB) i ja no són només d'Europa, sinó de tot el món (concretament, de més de cent països) i abasten tots els modes de transport públic.

També han canviat els temes de discussió: de parlar de la revolució industrial i els seus efectes sobre la mobilitat dels treballadors a afrontar reptes relatius a urbanisme, digitalització, sostenibilitat o el paper del transport en una situació de pandèmia com la provocada per la Covid-19.

Influir en l'agenda pública

Més enllà de compartir experiències i coneixement, els membres de l'associació treballen per fer recomanacions polítiques i situar a l'agenda pública internacional les necessitats del transport públic, així com el seu paper decisiu per aportar qualitat de vida als ciutadans.

Aquests dies, coincidint amb l'efemèride, els canals de comunicació de l'entitat estan difonent informació sobre el 135 aniversari.

Today is our birthday! 

135 years ago, UITP was founded as a knowledge-exchange platform comprising members of tramway companies in parts of Europe.

A short word below from UITP President, @PCalvet_FGC and Secretary General, @MedMezghani #UITP #Birthday #HappyBirthday pic.twitter.com/X7yX574uer

— UITP (@UITPnews) August 17, 2020
Darrera modificació
24.08.2020
Tema
Empresa
  • ConceptesComunicacióMobilitatInstitucionsAltresAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La UITP convida les ciutats a recuperar el camí cap a una mobilitat millor

  • El congrés de la UITP marca la ruta cap al futur de la mobilitat

  • La UITP reafirma el seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Saiko al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons