Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.05.2025
Laura Martínez

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto: Pep Herrero (TMB)

Aquests dies s'ha celebrat a Barcelona una reunió del grup de treball de Transport per Cable de l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP) 

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'ha incorporat enguany a la comissió de Transport per Cable de la UITP. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), com a amfitrions, han reunit entre els dies 21 i 23 de maig a directius de diferents operadors de transport per cable per debatre i intercanviar experiències.

L'ordre del dia de les 3 jornades incorporava visites a diferents transports per cable, com la visita ahir a les nostres instal·lacions del Telefèric de Montjuïc, on els va rebre la directora de Serveis Turístics de TMB, Montse Pérez.

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

 

Els transports per cable que gestiona TMB

El Telefèric de Montjuïc uneix l’estació Parc Montjuïc amb el cim de la muntanya de Montjuïc mitjançant 752 metres de recorregut aeri fins al castell de Montjuïc Enllaç extern. Des de les seves cabines es té una vista privilegiada de la ciutat Barcelona. Inaugurat l'any 2007, va tancar l'any 2024 amb 1.209.697 bitllets venuts.

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El funicular de Barcelona funciona com un metro i té dues parades: Paral·lel, que enllaça amb les línies L2 i L3 del metro, i Parc de Montjuïc, situada a la muntanya, que connecta amb el Telefèric de Montjuïc per arribar al cim de Montjuïc i accedir al castell.

El funicular forma part del sistema integrat de tarifes i el preu del bitllet és el mateix que el d’un viatge de metro o autobús. També són vàlids els abonaments multiviatge i els abonaments per dies Hola BCN. El funicular va tancar l'any 2024 amb 1.111.731 validacions.

 

Darrera modificació
23.05.2025
Tema
Empresa
  • InstitucionsAltresAltres operadorsFGCTMBServeiFunicularTelefèricAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa

Últimes notícies

Estació metro Maragall / Foto: Pep Herrero (TMB)

Comencen les obres de millora del metro de Barcelona que obliguen a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport
Imatge
Vista general de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025 / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Així ha estat la trobada anual d'autobusos clàssics a Barcelona

Cultura i Oci
Gallery
La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons