Header Top menu
El servei de bicicleta compartida AMBici arriba a Sant Adrià de Besòs
Un any després de la seva posada en funcionament, el servei metropolità ja ha superat els 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de viatges
El servei, de bicicleta pública compartida AMBici, titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per TMB, ja està present des d’aquest mateix dilluns a Sant Adrià de Besòs, on ha començat a funcionar amb quatre estacions i més de 40 bicicletes elèctriques. La població se suma així a aquesta xarxa que busca potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona.
D’aquesta manera, l’AMBici ja està actiu en 14 municipis de la metròpolis de Barcelona, amb 168 estacions instal·lades i més de 1.800 bicicletes actives, i aviat arribarà també a l’Hospitalet de Llobregat. Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Balanç del primer any en servei
Després d’un any d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat els 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de desplaçaments. Durant el mes de febrer del 2024, s’han registrat 128.276 usos de bicicletes. En dies feiners, se’n registren més de 5.000 per dia, i en dissabtes i diumenges, entre 2.500 i 3.000. Segons les dades de tancament dels dos primers mesos del 2024, els municipis amb més usos (d’origen) són Badalona (59.346), Viladecans (28.675), Cornellà de Llobregat (26.176) i Castelldefels (23.974). Les franges horàries amb més usos són, al matí, entre les 7 i les 8 h; al migdia, a les 14 h; i a la tarda, entre les 17 i les 21 h. Aquesta darrera franja horària és la que arriba a un pic més alt d’usos, ja que sobrepassa els 400 per hora.
Aquestes dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema de transport públic metropolità i l’impuls de la intermodalitat. De les 10 estacions d’AMBici més utilitzades durant aquest primer any, 7 corresponen a intercanviadors de transport públic. Cal recordar que l’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents de fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea (NextGeneration EU).