Header Top menu
L’AMB reclama al Govern central una llei estatal de finançament del transport públic
Antoni Poveda, vicepresident de l’AMB i de TMB, ha demanat des de Madrid una norma del màxim rang legislatiu per blindar les aportacions dels pressupostos públics als sistemes de transport urbà col·lectiu.
En el marc del Foro de las Ciudades, trobada de caràcter bianual que se celebra aquests dies a Madrid sobre la gestió urbana i el futur sostenible de les ciutats i que acull empreses, associacions i administracions de tot el panorama nacional, Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i vicepresident de TMB, ha reclamat de nou al Govern central una llei estatal de finançament del transport públic.
Aquesta solució ha de permetre blindar i estabilitzar les aportacions de Madrid, perquè no depenguin dels canvis de govern i, alhora, permetre potenciar la xarxa metropolitana de transport i apostar, encara més, per models de mobilitat més sostenible.
"És un element fonamental. Necessitem un model més just i equitatiu, una llei de finançament del transport públic a escala estatal, com tenen molts altres països d'Europa", ha explicat Poveda, que ha recordat la progressiva disminució de les aportacions de l'Estat en l'àmbit de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Aquestes aportacions han disminuït un 50% en els últims sis anys.
“Mentre que l’AMB, la Generalitat i Ajuntament de Barcelona, que són els que integrem i financem l’ATM, hem anat incrementant any rere any la nostra contribució, amb els sobreesforços que això comporta, l'Estat ha passat d’aportar 200 milions d'euros l'any 2010 als 99 milions d’euros d'aquest 2016”, ha recordat Poveda.
Més informació a la nota de premsa de l’AMB.