Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. ATUC i Confebús subratllen que no hi ha cap evidència de contagi en el transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.10.2020
Redacció

ATUC i Confebús subratllen que no hi ha cap evidència de contagi en el transport públic

Imatge
Passatgers pujant en un autobús de la V9 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers pujant en un autobús de la V9 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Passatgers pujant en un autobús de la V9 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers pujant en un autobús de la V9 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les dues organitzacions del sector defensen l'eficàcia de la normativa actual i els procediments d'higiene que apliquen els operadors. França i Bèlgica no han dictat restriccions.

L'Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans (ATUC) i la Confederació Espanyola de Transport en Autobús (Confebús) han recordat en un comunicat conjunt que “no hi ha cap evidència de contagi associada” a l'ús del transport públic a Espanya i incideixen en la seguretat de viatjar en els modes col·lectius com el metro i l'autobús.

Les dues organitzacions sostenen que els principals focus de contagi són les reunions familiars i activitats d'oci, on l'ús de les màscares i les altres mesures de seguretat es relaxen. El comunicat està motivat per la possible implantació de les mesures previstes pel Ministeri de Sanitat sobre la reducció de l'ocupació màxima dels transports públics fins a un 30% en determinats supòsits d'incidència de la pandèmia de Covid-19.

ATUC (de la qual forma part TMB) i Confebús ressalten que aquesta mesura “podria ser molt perjudicial, ja que repercutiria directament en la mobilitat del conjunt de les ciutats”, fomentaria l'ús del transport privat i generaria congestió, cosa que incidiria en el temps invertit en els desplaçaments i les hores productives de les persones, la gestió de l'espai públic i els nivells de contaminació.

No a l'estigma

Així mateix, el comunicat lamenta que aquestes mesures “tornin a estigmatitzar el transport públic com un factor de contagi” i repercuteixin seriosament en la confiança dels usuaris, com ja va passar durant l'estat d'alarma. A més, recorden que el transport públic és l'únic que garanteix una accessibilitat plena i universal.

Les dues organitzacions recalquen que amb les mesures aplicades —com l'ús obligatori de la mascareta— i els estrictes protocols de neteja i seguretat que duen a terme les empreses operadores, així com els sistemes de ventilació instal·lats en totes les flotes, “el transport públic és un entorn totalment segur”. De fet, en algunes ciutats en què s'ha fet la comparativa, la taxa de contagi entre el col·lectiu de conductors d'autobús és significativament més baixa que la del conjunt de la població.

Es pot consultar el comunicat íntegre al web de Confebús.

França i Bèlgica com a exemples

En un altre comunicat d'ATUC, es posa com a exemples a seguir els de França i Bèlgica, països de l'entorn europeu amb forta incidència de Covid-19 que no han ordenat restriccions en el transport públic, "tot i l'estat d'emergència decretat a París i el toc de queda, junt amb el tancament de bars i restaurants, implantat a Bèlgica". 

Si tirés endavant la limitació d'ús del transport públic, el resultat seria un augment del trànsit privat, amb totes les conseqüències econòmiques i ambientals. En aquest sentit, l'associació que reuneix els operadors de transports públics recalca que "els alts índexs de pol·lució que registren les nostres ciutats són altres dels grans problemes sanitaris a nivell mundial i que només a Espanya provoca al voltant de 10.000 morts prematures a l'any".

Darrera modificació
22.10.2020
Tema
Empresa
  • Conceptes#covid19SalutInstitucionsAltresAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Rosa Alarcón: "Viatjar amb metro o autobús és tan segur com anar a comprar"

Contingut relacionat

Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa

Últimes notícies

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons