Header Top menu
Alamys celebra el seu 36è congrés anual amb la participació de TMB
Lola Bravo, directora d’Administració i Finances de TMB, ha assistit com a secretària general de l’Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS) al Congrés Anual celebrat a la ciutat de Quito.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha participat en el 36è Congrés de l’Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS), que s’ha dut a terme a la ciutat de Quito entre el 14 i el 18 d’abril. El Congrés Anual d’ALAMYS, fundada l’any 1986 a Caracas (Veneçuela), ha pivotat en aquesta edició al voltant dels sistemes ferroviaris com a dinamitzadors del desenvolupament de les ciutats, i ha estat un cop més una bona ocasió per compartir experiències entre els diferents operadors implicats.
Per TMB a més, aquest congrés anual ha estat especial, ja que és el primer congrés anual que s’ha celebrat després de la pandèmia i és el primer congrés anual que la Lola Bravo ha liderat com a secretària general d’ALAMYS, un càrrec que està exercint des de l’1 de juny de 2023.
Aquest Congrés Anual també ha estat important perquè ha estat el congrés de celebració de la posada en marxa del Metro de Quito, que va iniciar la prestació de la primera línia de Metro de la ciutat el passat 1 de desembre.
Jornada Inaugural
La Lola Bravo va ser l’encarregada d’obrir la sessió inaugural pels participants en el congrés durant la jornada del 16 d’abril. Abans, i en els dos dies previs ja hi va haver una primera presa de contacte entre els membres del comitè direcció i els coordinadors de l’associació ALAMYS, tot i que l’obertura oficial va arribar amb aquesta benvinguda per part de la secretaria general de l’organització. El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, també va participar d’aquesta cerimònia, en ser el vocal 1r d’ALAMYS, acompanyat d’Alex Pérez, el secretari de Movilidad del Distrito Metropolitano de Quito.
Després de la inauguració del congrés va ser el torn de l’amfitrió, Metro de Quito, que va presentar als assistents el seu sistema de metro i va fer un repàs als que han estat els primers mesos d’operació de la infraestructura. Aquesta presentació va anar a càrrec del gerent general del mateix Metro de Quito, Victor Hugo Villacrés.
Primera participació
Xavier Flores va ser l’encarregat de participar en la primera de les xerrades de la jornada, que va girar al voltant de l’impacte dels sistemes ferroviaris en el desenvolupament econòmic, social i mediambiental de les ciutats, juntament amb els metros de Panamà, Quito i Medellín. El conseller delegat va explicar un estudi recent que es va fer sobre i l’impacte de la inversió en Metro en l’economia, precisament tenint en compte els impactes econòmic, social i mediambiental de prestar el servei de Metro.
A la sessió de la tarda, la Lola Bravo va presentar l’informe de situació d’ALAMYS en data d’abril 2024 i va convidar els assistents a participar en els futurs esdeveniments d’ALAMYS que se celebraran a Granada i a San José de Costa Rica.
La satisfacció dels usuaris
El dimecres 17 d’abril van continuar els actes del congrés, i per part de TMB la participació va anar a càrrec del director de màrqueting i serveis corporatius, Joaquim Balsera, i del director de la xarxa de metro, Òscar Playà.
Joaquim Balsera va moderar la taula titulada El principal objectiu: la satisfacció del Cilent, i que va comptar amb la participació de ponències de la Companhia Paulista de Trens Metropolitanos, el Distrito Metropolitano de Quito, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i TMB. La ponència de TMB, a càrrec de l’Òscar Playà, va explicar la digitalització dels sistemes d’informació al Metro de Barcelona, i va aprofitar per explicar la situació actual del metro i els reptes de futur davant l’augment de passatge.
Clausura del congrés
El dijous 18 d’abril es va celebrar la darrera jornada de la trobada que va incloure una visita tècnica a les instal·lacions del Metro de Quito. Durant aquesta visita els assistents van visitar els tallers, el Centre de Control de Metro i les seves estacions per conèixer l’operativa de la xarxa. Ja a la tarda, els congressistes van tancar la seva participació amb diverses reunions de comiat, com la del grup de treball de màrqueting, coordinada pel nostre director en aquesta àrea, en Joaquim Balsera.
- Altres temesTransportConceptesRelacions institucionalsInstitucionsTMBAnys2024