Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. TMB Obre Les Seves Portes Per La Setmana de La Mobilitat Amb Un Ple Absolut
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.09.2022
Redacció

TMB obre les seves portes per la setmana de la mobilitat amb un ple absolut

Imatge
Cartell de le setmana d ela mobilitat sostenible. /Foto: AMB
Cartell de le setmana d ela mobilitat sostenible. /Foto: AMB
< >Cartell de le setmana d ela mobilitat sostenible. /Foto: AMB

La visita a les instal·lacions i taller de metro de la ZAL de Zona Franca i el tour per la cotxera d’Horta a bord d’un dels nostres busos, esgoten les inscripcions en poques hores.

El dissabte 17 de setembre també es podrà visitar l'exposició de busos clàssics al carrer Creu Coberta, en una visita per a la qual no cal inscripció prèvia

Transports Metropolitans de Barcelona torna a participar en la setmana europea de la mobilitat que se celebra entre el 16 i el 22 de setembre. En aquesta edició TMB ha programat dues visites de portes obertes — que han esgotat en poques hores les inscripcions posades a disposició del públic—, i una exposició oberta de busos clàssics al carrer Creu Cobreta.

La primera de les jornades de portes obertes es realitzarà el dissabte 17 de setembre a les cotxeres de ZAL Riu Vell, situades al terminal de la línia 10 sud. La visita durarà uns 25 minuts i es podran conèixer les cotxeres i els tallers corresponents a aquesta línia de metro. 

La segona jornada, que també va esgotar les inscripcions en poc temps, es durà a terme el diumenge 18 de setembre, dia en què es visitarà el CON d'Horta. Aquest centre operatiu de negoci està situat al nord de la ciutat de Barcelona i des d'allà operen diverses línies de bus. La visita es durà a terme, precisament, a bord d'un d'aquests autobusos que recorrerà les instal·lacions de la cotxera. 

Els busos clàssics de TMB també hi seran presents

Seguint amb la programació del Centenari de la xarxa de bus de Barcelona el dissabte, 17 de setembre, de 10 a 13:30h tres autobusos d’època de TMB i un autobús d’hidrogen es podran visitar al carrer Creu Coberta, entre la plaça d’Espanya i carrer Sant Roc, al districte de Sants, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.

A la mostra es podrà visitar l’Aclo Regent III, un vehicle britànic de dos pisos que va circular per Barcelona entre 1949 i 1965 i que està patrocinat per la cervesera Moritz.

També es podran visitar el francès Chausson Urbas 59, que va cobrir línies metropolitanes de 1955 a 1976 o el Dodge Brothers 240, model nordamericà que va arribar a Espanya l’any 1936 i va servir per transportar soldats durant la Guerra Civil, ambdós patrocinats per Grupo Cacaolat.  A més, com a novetat, també serà possible veure el bus CaetanoBus H2, un vehicle d’última generació i impulsat per hidrogen, en circulació des de l’abril de 2022.

Imatge
Bussos clàssics a Hospitalet. / Foto: Pep Herrero (TMB)
Bussos clàssics a Hospitalet. / Foto: Pep Herrero (TMB)
>Bussos clàssics a Hospitalet. / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Amb aquesta col·laboració en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, TMB vol presentar a la ciutadania l’evolució de l’autobús urbà en el temps, reforçant la idea que l’ús del transport públic és la base de la mobilitat sostenible tant del passat com del futur.

La setmana europea de la mobilitat

Les jornades d'aquesta setmana busquen promoure hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i reduir la contaminació.

La Setmana del 2022 porta per lema “Combina i mou-te!”, que posa l’accent en la intermodalitat i ens anima a moure’ns de manera sostenible i practicar la intermodalitat, per beneficiar tant la nostra salut com el medi ambient.

I els objectius principals de la Setmana són els següents:

  • Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció de l’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle i el consum racional dels recursos energètics.
  • Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats.
  • Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics.
  • Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat.
  • Reflexionar sobre com afecta la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. D’una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. De l’altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física.

 

Darrera modificació
16.09.2022
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesMobilitatInstitucionsTMBLlocsEspanyaValldauraZAL / Riu VellAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
L'L5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok / Imatge: TMB

La línia 5 és la línia de metro preferida dels usuaris i usuàries de TikTok

Cultura i Oci
Imatge
La banda tribut God Save The Queen en un moment de la seva actuació a l'estació d'Universitat / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Tribut musical a Queen al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci

Últimes notícies

Imatge
Clausura oficial de l'antic funicular de Montjuïc. / Autor: Arxiu TMB

L'herència del 92: La revolució global que va transformar el transport metropolità

Història
Imatge del carrer Progres durant les Festes de Gràcia 2025 / Font: Web Festa Major de Gràcia

TMB reforça el servei de metro per a les Festes de Gràcia 2026

Transport
Un vigilant de seguretat a l'andana del metro / Foto: TMB

Els delictes al metro disminueixen un 34% durant el primer semestre de 2026

Transport
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa arriba a més de 5200 estudiants durant el curs 2025-26

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons