Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. Sis autobusos històrics de TMB apropen la màgia de Nadal i dels Reis d'Orient al Fòrum
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.12.2020
Marta Espinosa

Sis autobusos històrics de TMB apropen la màgia de Nadal i dels Reis d'Orient al Fòrum

Imatge
Detall del frontal de l'ACLO 410 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Detall del frontal de l'ACLO 410 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Detall del frontal de l'ACLO 410 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Detall del frontal de l'ACLO 410 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

L'Aclo, el Dodge, el Chausson i tres Pegaso acompanyaran la cort reial que s'instal·larà al Parc del Fòrum, on els més petits podran conèixer els secrets de Ses Majestats i de la seva comitiva màgica.

L'Aclo 410, el Dodge 265, el Chausson 59 i els tres Pegaso (el 6035A, el 6038 i el 6420), és a dir, sis de les joies de la col·lecció d'autobusos càssics de la Fundació TMB, acompanyaran un any més l'arribada dels tres Reis d'Orient a Barcelona. Enguany, a causa de la pandèmia, no podran circular pels carrers de la ciutat per saludar tots els nens i nenes la nit del 5 de gener, però sí que acompanyaran la comitiva reial en la seva estada al Fòrum.

Dins del magatzem de joguines, els autobusos més antics de TMB (el Chausson, el Dodge i el Pegaso 6035A) tenen una missió molt important: transportar i embolicar tots els regals que porten Ses Majestats als infants de la ciutat. I tampoc no hi podia faltar la carbonera, la carrossa mítica de la tradicional cavalcada. La cançó del carbó dona la benvinguda als visitants a la mina on treballen els carboners. Aquests carreguen el carbó a bord dels autobusos (l'Aclo i els Pegasos 6038 i 6420) per repartir aquest mineral als nens i nenes que no s'han portat bé aquest any. 

Al final del recorregut es ret un petit homenatge als mecànics de TMB, amb la presència d'una roda, un gat hidràulic i una caixa d'eines amb el logo corporatiu. Els empleats fan possible que cada cavalcada els vehicles i les bases de les carrosses estiguin a punt i en perfecte estat perquè la desfilada sigui tot un èxit. Per acomiadar la visita, trobarem, a més, dos autobusos turístics de dos pisos, en record a la missió que tenen durant la cavalcada, que són els vehicles que reparteixen els caramels. Enguany, el concepte canvia i es transformaran en dues urnes que contenen els nostres desitjos i il·lusions de cara a l'any que comença.

Precaucions de salut

Aquest any, per evitar situacions amb alt risc de contagi, l'Ajuntament ha ideat una instal·lació estàtica que es podrà visitar a la Pèrgola del Fòrum els dies 28, 29 i 30 de desembre i el 2, 3, 4 i 5 de gener. Per accedir-hi cal inscripció prèvia. L'horari és d’11 a 14 h i de 16 a 20 h (els dies 31 i 5 només s’obrirà al matí). 

La patge Estel, el patge Omar i el patge Gregori guiaran virtualment els visitants d'aquesta instal·lació tan especial on es podrà veure la preparació secreta que fa que cada any la nit del 5 de gener sigui un èxit i que tots els nens i nenes de Barcelona rebin els seus regals a casa. L'activitat es podrà visitar en forma de recorregut immersiu amb una durada de 30 minuts. Allà coneixerem els secrets més ben guardats de la comitiva reial: carrosses, vestuari, estendards, màquines màgiques, criatures fantàstiques... i es podran entregar els xumets i les cartes amb tots els desitjos directament a la Gran Bústia Reial.

 

Imatge
Detall d'un dels decorats de l'experiència immersiva que es podrà visitar al Fòrum / Foto: ICUB


Detall d'un dels decorats de l'experiència immersiva que es podrà visitar al Fòrum / Foto: ICUB

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Cultura i Oci
  • Conceptes#covid19ComunicacióCulturalInstitucionsAjuntamentFundacióTMBLlocsBarcelonaAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons