Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. La Ciutat Índia D’Agra Ultima La Construcció D’un Metro Que Tindrà Estació Al Taj Mahal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.08.2022
Redacció

La ciutat índia d’Agra ultima la construcció d’un metro que tindrà estació al Taj Mahal

Imatge
Imatge dels nous trens del metro d'Agra. /Foto: ALSTOM
Imatge dels nous trens del metro d'Agra. /Foto: ALSTOM
< >Imatge dels nous trens del metro d'Agra. /Foto: ALSTOM

A partir del 2024 entrarà en funcionament la primera de les dues línies que travessaran aquesta ciutat de l’estat d’Uttar Pradesh, al país asiàtic, i que permetrà aturar-se ben a prop d’una de les set meravelles del món modern

La ciutat índia d’Agra, situada a l’estat d’Uttar Pradesh i coneguda perquè conté una de les anomenades set meravelles del món modern, el Taj Mahal, està ultimant la construcció de les seves primeres línies de metro. La instal·lació comptarà amb uns 29 quilòmetres de recorregut i 28 estacions dividides en dues línies, de les quals dues, corresponents a la línia 1, faran parada als accessos d’aquest històric mausoleu i del seu conjunt arquitectònic: Taj Mahal Station i Taj East Gate Station.

Els treballs de construcció de la seva primera fase, que inclou les dues estacions esmentades, van començar el 2020, i s’estenen uns 7 quilòmetres, amb 3 estacions subterrànies i 3 d’elevades. Aquest tram correspon a la línia 1 i es considera el corredor prioritari, ja que dona accés als punts turístics de la ciutat. S’espera finalitzar-lo el març del 2024.

De fet, aquesta mateixa setmana ja s’ha revelat el disseny dels nous trens que circularan per aquesta infraestructura, que seran proveïts per l’empresa Alstom. Es tracta de 28 trens de 3 vagons cadascun que seran muntats sobre la plataforma Movia, una de les que proporciona aquesta empresa per a les seves construccions destinades a metro. La carrosseria dels vagons és d’acer inoxidable, estan dissenyats per circular a 80 km/hora i al seu interior incorporen moderns sistemes d’informació als usuaris, àrees per a passatgers amb mobilitat reduïda i el mesurament dels nivells de CO₂ a l’interior dels vehicles.

Pel que fa a la mateixa estructura, aquesta tindrà un ample de via estàndard (1.435 mm) en les seves dues línies. Quan estigui completament finalitzada, la línia 1 tindrà una extensió de 14 quilòmetres, mentre que la línia 2 s’allargarà fins als 15,4 quilòmetres de llarg.

La tercera meravella a la qual podràs arribar en metro

Juntament amb aquesta nova estació de metro que s’inaugurarà el 2024, també hi ha unes altres dues de les anomenades set noves meravelles del món modern, a les quals es pot accedir amb metro —sense comptar el tren fins a Aguas Calientes, per arribar al Machu Picchu—: el Colosseu romà i l’estàtua del Crist Redemptor de Rio de Janeiro.

La més propera a una d’aquestes edificacions és l’estació Colosseu, situada a tan sols uns metres de la imponent construcció romana. L’estació data de 1955 i forma part de la línia B del Metro de Roma, tot i que actualment s’està ampliant per convertir-se en la nova terminal de la línia C del suburbà de la Città Eterna. La sortida principal d’aquesta estació se situa enfront del Colosseu, a la plaça que du el mateix nom, mentre que l’accés secundari dona sortida al parc Largo Gaetana Agnesi, a sobre de la mateixa plaça del Colosseu.

Imatge
Vista del metro Colosseo. /Foto: De Mikhail (Vokabre) Shcherbakov - Flickr: Rome metro, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19895120

 

Per la seva banda, però en aquest cas situant-se a uns 30 minuts caminant de l’anomenada estació de Cosme Velho, des d’on comença la pujada al Crist Redemptor, trobem l’estació de Largo do Machado, del metro de Rio de Janeiro. Aquesta estació, en la qual conflueixen les línies 1 i 2 del metro de la ciutat brasilera, es va inaugurar el 1981 i té una afluència diària d’uns 40.000 passatgers. 

Darrera modificació
22.08.2022
Tema
Cultura i Oci
  • ConceptesCulturalCuriositatsHistòricInfraestructuraEstacióInstal·lacióParadaServeiMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Visual de la campanya del festival Subtravelling 2026 / Foto: TMB

Arrenca la 16a edició del Subtravelling, el festival de curtmetratges de TMB

Cultura i Oci
Foto de grup dels premiats / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

El 19è Concurs de Relats Curts de TMB supera les 1.500 històries presentades al certamen

Cultura i Oci
Imatge
Visites al ZAL durant l'Open barris. /Foto: PEP HERRERO

El taller de TMB al ZAL s’obre al públic amb l’Open Barri

Cultura i Oci
Imatge
Captura del vídeo promocional de la batalla de línies de metro a Tik Tok / Imatge: TMB

Quina és la millor línia del metro segons els usuaris, al TikTok de TMB

Cultura i Oci

Últimes notícies

Imatge
Roque López al volant del bus / Foto: cedida

El testimoni de Roque López, conductor de bus, a les edicions digitals de La Vanguardia i RAC1

En xarxa
Third-party content
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per als dos concerts d’El Último de la Fila a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Eros Ramazzotti al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Love Cam durant la Diada de Sant Jordi. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

La Love Cam de TMB i el punt de llibre T-estimo protagonitzen la Diada de Sant Jordi al transport públic

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons