Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Cultura i Oci
  3. El Centenari de Bus Amb La Cavalcada de La Mercè
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.09.2022
Redacció

El Centenari de Bus amb la cavalcada de la Mercè

Imatge
Cartell de l'edició de les Festes de la Mercè 2022

Dos vehicles de la col·lecció de busos antics de TMB acompanyaran la cavalcada de la Mercè que aquest any recupera el seu recorregut habitual i se celebrarà el dissabte 24 de setembre a partir de les 18:00. 

El Centenari de bus continua present durant les festes de la Mercè d'aquest any 2022. Després d'haver participat en la cursa popular de la festa major barcelonina, la celebració de l'efemèride continua. En aquest cas, dos autobusos clàssics de la col·lecció de TMB acompanyaran a les colles de gegants i de cap-grossos de Barcelona a la Cavalcada de la Mercè, que enguany recupera el seu recorregut habitual entre el carrer Pelai i la plaça Sant Jaume, baixant per Les Rambles i passant pel carrer Ferran. La rua se celebrarà demà dissabte, i començarà a les 18:00 h. 

Així, els dos autobusos que formaran part de la cercavila seran el bus “Jardinera”, primer bus turístic que va circular per Barcelona el 1996, que és descobert i en el que hi aniran alguns dels cap-grossos, i el bus Aclo Regent III, de 1949, que és d’origen britànic, vermell i de dos pisos i està patrocinat per la firma cervesera Moritz. La “Jardinera”, corresponent a la sèrie 2000 de MAN i carrossat a Saragossa per l'empresa Sercar als anys 90, circularà per darrere de la “Genoveva”, el cotxe antic dels Bombers de Barcelona. Per la seva banda, l’Aclo Regent III, serà el vehicle que tancarà una cavalcada que anirà encapçalada per la Guàrdia Urbana. 

Imatge
Bus Man sèrie 2000. /Foto: FUNDACIÓ TMB

 

A més, enguany, i amb motiu del Centenari de Bus de TMB, la coordinadora de colles geganteres de Barcelona ha volgut marcar aquesta efemèride d’una manera especial. D'aquesta manera, la cavalcada desfilarà sota el títol “Barcelona es mou”, i les diferents colles geganteres estaran endreçades a través de cinc línies de bus fictícies: una pel front marítim, una altra pels barris de muntanya i tres línies verticals que travessaran la ciutat comtal.  

Darrera modificació
23.09.2022
Tema
Cultura i Oci
  • Altres temesHistòriaConceptesCulturalInstitucionsFundacióTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
La nova exposició "Naturalment Metropolitans" a l'Espai Mercè Sala / Foto: AMB

L’Espai Mercè Sala acull l’exposició “Naturalment Metropolitans”, una mirada al valor ambiental i social de la xarxa de parcs de l’AMB

Cultura i Oci
Imatge
Visual de la campanya del festival Subtravelling 2026 / Foto: TMB

Arrenca la 16a edició del Subtravelling, el festival de curtmetratges de TMB

Cultura i Oci
Foto de grup dels premiats / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

El 19è Concurs de Relats Curts de TMB supera les 1.500 històries presentades al certamen

Cultura i Oci

Últimes notícies

Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Rawayana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Els dos vehicles del Barcelona Bus Turístic que van paticipar a la rua. /FOTO: M.A. Salgado (TMB)

Els conductors del Bus Turístic posen la veu a Cat Ràdio durant la rua de campions

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert del trio Hijos de la Ruina al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons