Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Xina posarà en circulació el primer comboi de metro del món fabricat amb fibra de carboni
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.09.2024
Redacció

Xina posarà en circulació el primer comboi de metro del món fabricat amb fibra de carboni

Imatge
Primer tren de fibra de carboni del món . /Foto: CRRC
Primer tren de fibra de carboni del món . /Foto: CRRC
< >Primer tren de fibra de carboni del món . /Foto: CRRC

El fabricant xinès de material mòbil ferroviari CRRC posarà en circulació un nou model de tren per metro que està fabricat amb fibra de carboni. Sota el nom de CETROVO 1.0, aquest comboi promet ser més eficient en el pla energètic ja que segons el fabricant, aconsegueix reduir el seu pes total en un 11% respecte als trens convencionals. La companyia calcula que aquesta disminució es dona sobretot gràcies al pes de la carrosseria —un 25% més lleugera—, i dels bogis, també fabricats amb fibra de carboni, i que reduirien el pes respecte a les estructures rodants habituals en un 50%. 

La disminució del pes d’aquests nous combois impacta de manera positiva en la reducció energètica, ja que la companyia calcula que el consum pot disminuir un 7%. A més, per cada tren, les emissions en diòxid de carboni es poden reduir en unes 130 tones/any. 

Més lleuger i resistent

La fibra de carboni presenta diferents característiques que permeten aquesta reducció del pes, però a més, la companyia explica que aquests trens són més resistents. Concretament 5 vegades més que l’acer, però amb una quarta part del seu pes. I aquesta característica també aplica per tots els materials interiors del comboi que es mostren molt més resistents al pas del temps. Així, les barres de subjecció del passatge, seients o part del material de cabina poden presumir, a priori, d’una vida útil més llarga que la dels trens convencionals. 

En l’apartat tècnic, el tren també permet avenços sobretot en matèria d’autodiagnosi —com en les actuals sèries 7000 i 8000 de TMB—, registrant mètriques relacionades amb el rendiment general del comboi.  

Darrera modificació
16.09.2024
Tema
En xarxa
  • Altres temesInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltres operadorsAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
El 18è Concurs de Relats Curts de TMB es va celebrar el passat 9 d'abril a la biblioteca Jaume Fuster de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Celebrem Sant Jordi amb els autors de les millors històries del 18è Concurs de Relats Curts de TMB

En xarxa
Imatge
Detall del nou mapa del metro de Nova York / Mapa: MTA New York

El metro de Nova York renova el mapa de la seva xarxa després de 45 anys

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons