Header Top menu
Xina posarà en circulació el primer comboi de metro del món fabricat amb fibra de carboni
El fabricant xinès de material mòbil ferroviari CRRC posarà en circulació un nou model de tren per metro que està fabricat amb fibra de carboni. Sota el nom de CETROVO 1.0, aquest comboi promet ser més eficient en el pla energètic ja que segons el fabricant, aconsegueix reduir el seu pes total en un 11% respecte als trens convencionals. La companyia calcula que aquesta disminució es dona sobretot gràcies al pes de la carrosseria —un 25% més lleugera—, i dels bogis, també fabricats amb fibra de carboni, i que reduirien el pes respecte a les estructures rodants habituals en un 50%.
La disminució del pes d’aquests nous combois impacta de manera positiva en la reducció energètica, ja que la companyia calcula que el consum pot disminuir un 7%. A més, per cada tren, les emissions en diòxid de carboni es poden reduir en unes 130 tones/any.
Més lleuger i resistent
La fibra de carboni presenta diferents característiques que permeten aquesta reducció del pes, però a més, la companyia explica que aquests trens són més resistents. Concretament 5 vegades més que l’acer, però amb una quarta part del seu pes. I aquesta característica també aplica per tots els materials interiors del comboi que es mostren molt més resistents al pas del temps. Així, les barres de subjecció del passatge, seients o part del material de cabina poden presumir, a priori, d’una vida útil més llarga que la dels trens convencionals.
En l’apartat tècnic, el tren també permet avenços sobretot en matèria d’autodiagnosi —com en les actuals sèries 7000 i 8000 de TMB—, registrant mètriques relacionades amb el rendiment general del comboi.
- Altres temesInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltres operadorsAnys2024