Header Top menu
Un tren d’alta velocitat xinès registra un nou rècord de velocitat
El comboi CR450 va arribar a assolir els 453 km/h al seu pas pel viaducte de Meizhou situat a la línia ferroviària de la província oriental de Fujian
China Railways, l’empresa estatal xinesa que s’encarrega del transport ferroviari de passatgers a la Xina, ha anunciat un nou rècord en un dels seus trens d’alta velocitat després de les proves que va realitzar el passat 28 de juny. Dos combois de la sèrie CR450 del fabricant nacional China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), i que viatjaven en ambdós sentits per la línia que uneix Fuqing i Quanzhou, van registrar un pic de velocitat de 453 km/h al seu pas per la infraestructura que supera la badia de Meizhou.
Aquests registres suposen una nova fita per un tren d’alta velocitat comercial i un nou pas endavant en l’estratègia Xina, emmarcada dintre del projecte d’Innovació tecnològica CR450, i que fins a 2025 preveu connectar el país de manera eficient reduint considerablement les emissions de carboni.
La velocitat operativa actual dels trens d’alta velocitat a la Xina se situa entorn dels 350 km/h, per sobre de les velocitats que ofereixen operadors d’altres països com França, amb els TGV a 320 km/h o les sèries japoneses Shinkansen, també a 320 km/h.
Per davant en l’alta velocitat
El nou rècord en un tren d’alta velocitat comercial no fa més que refermar el lideratge del gegant asiàtic en matèria de transport ferroviari col·lectiu de grans prestacions. Xina ja compta amb 40.000 km de vies d’alta velocitat que permeten connectar el 80% de les seves grans ciutats i té la previsió d’arribar als 70.000 abans del 2035. Cal tenir en compte que el país asiàtic ja utilitza el sistema conegut com a maglev — tren de levitació magnètica—, per unir els 30 quilòmetres que van del centre de Shangai fins a l’aeroport, amb una velocitat punta de 460 km/h, i que realitza el trajecte en tan sols 7 minuts. En aquest cas, però, no es tracta d’un tren d’alta velocitat comercial com el CR450.
- Altres temesTransportInstitucionsAltres operadorsAnys2023