Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Roma Uneix Història i Enginyeria Amb L’entrada En Servei de L’estació Colosseo de La Línia C de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
22.01.2026
Redacció

Roma uneix història i enginyeria amb l’entrada en servei de l’estació Colosseo de la línia C de metro

Imatge
Estació Colosseo del metro de Roma. /FOTO: ANGELES GIMÉNEZ (TMB)
Estació Colosseo del metro de Roma. /FOTO: ANGELES GIMÉNEZ (TMB)
< >Estació Colosseo del metro de Roma. /FOTO: ANGELES GIMÉNEZ (TMB)

La nova parada permet millorar la mobilitat gràcies al seu intercanvi amb la línia B i obsequiar a la ciutadania amb una mostra de les troballes arquitectòniques desenterrades durant la seva construcció

La línia C de la xarxa de metro de la ciutat de Roma ha estrenat la nova parada de Colosseo. Aquesta estació, situada a tocar de la imponent estructura romana, millorarà de manera significativa la connexió entre el centre de la capital italiana i els seus suburbis gràcies a la seva connexió amb la mateixa estació de la línia B. A més de la mateixa mobilitat, però, l’altra gran característica del projecte és la de poder oferir a la ciutadania una mostra de les troballes històriques que s’han desenterrat durant la construcció, convertint aquest espai en una mena d’estació-museu. L’inici dels treballs ja va destapar des del primer moment una gran quantitat d’objectes històrics, fet usual a la ciutat de Roma quan s'executen obres subterrànies. 

Quan estigui acabada, la línia C, una de les infraestructures més complexes que s'han construït a Roma, s'estendrà 29 quilòmetres amb 31 estacions fins a Farnesina. Avui dia, ja s'han completat 24 estacions al llarg del tram que va des de Monte Compatri/Pantano, a l’est, fins a Colosseo/Fori Imperiali, al centre històric.  

Complexitat arquitectònica

L’estació Colosseo/Fori Imperiali compta amb una profunditat de 32 metres, amb quatre nivells subterranis i una connexió directa amb l’estació Colosseo existent a la línia B. Per tal de gestionar les complexitats de la naturalesa arqueològica i geològica única de Roma, la línia C va adoptar una tècnica desenvolupada específicament per a les estacions del centre històric de Roma com la de Colosseo/Fori. El mètode consisteix en lloses intermèdies instal·lades progressivament a mesura que avança l'excavació de dalt a baix, garantint l'estabilitat estructural i la continuïtat de les excavacions arqueològiques a mesura que avança la construcció.

El museu que es troba dintre de l’estació ha estat desenvolupat per l’ens que regula el mateix Parc Arqueològic del Coliseu i s’ha construït amb la col·laboració de departament d’arquitectura i disseny de la Universitat Sapienza de Roma. El recorregut històric acompanya els usuaris des de la seva arribada a l’estació i fins a les mateixes andanes. 

Darrera modificació
27.01.2026
Tema
En xarxa
  • Altres temesHistòriaConceptesCulturalInfraestructuraEstacióInstitucionsAltres operadorsAnys2026
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
El primer dels nous trens que arriben per la nova línia de Sidney /Foto: SIDNEY METRO

El metro de Sidney rep el primer dels 12 trens destinats a la nova línia que connectarà amb l’aeroport

En xarxa
Third-party content
Imatge
Un moment de la seva feina al taller / Foto: Jaume Vidal Rubio (La Vanguardia)

Marta Romero: la feina invisible d'una operària de taller del metro

En xarxa
Imatge
Les guanyadores de les darreres edicions del Concurs de Relats Curts i del festival Subtravelling, al metro / Foto: TMB

El projecte cultural de TMB, protagonista al programa Via 15 de La Xarxa

En xarxa

Últimes notícies

Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història
Metro del Clot. /Foto: TMB

Una incidència al túnel de la L1 de metro obliga a evacuar un tren entre les estacions de Clot i Glòries

Transport
Imatge
4 imatges TMB. /Foto: TMB

Quatre peces audiovisuals donen vida al nou eslogan de TMB

Societat
Imatge
Imatge Guia per a la persona usuària del metro de Barcelona versió paper / Foto: Pep Herrero (TMB)

Betevé destaca el valor de la nova guia de Lectura Fàcil de TMB per guanyar autonomia al metro

Societat
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons