Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Quan el malnom del 'cagueta' amagava un ofici en temps de tramvies de vapor
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.05.2020
Redacció

Quan el malnom del 'cagueta' amagava un ofici en temps de tramvies de vapor

Imatge
El 'cagueta' anunciava la presència al centre de màquines com el Tren de Gandarillas / Foto: El Diario Montañés
El 'cagueta' anunciava la presència al centre de màquines com el Tren de Gandarillas / Foto: El Diario Montañés
< >El 'cagueta' anunciava la presència al centre de màquines com el Tren de Gandarillas / Foto: El Diario Montañés
El 'cagueta' anunciava la presència al centre de màquines com el Tren de Gandarillas / Foto: El Diario Montañés

'El cagueta' era el profesional que corría delante de los tranvías o trenes de Santander, avisando con banderín y cornetín a paseantes y carruajes que se acercaba, después de que en 1881 el consistorio prohibiese utilizar el silbato de las locomotorashttps://t.co/ovhhBPL6Nb

— Cultura de Tren (@culturadetren) May 11, 2020
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

En una època que a Santander hi circulaven més vehicles tirats per animals que accionats de forma mecànica, existia un professional conegut amb el malnom del cagueta. De fet, la seva aparició (a finals del segle XIX) està relacionada precisament amb aquells animals de tir (rucs, cavalls i mules).

El periodista i escriptor Javier Rodríguez explica a El Diario Montañés que el cagueta corria davant de trens i tramvies per avisar els conductors de carros i els vianants, fent sonar el cornetí, de l'arribada dels vehicles. El nom popular al·ludia al fet que semblava que fugís espantat de les màquines de vapor.

Com menciona el periodista, aquest ofici, que va desaparèixer amb l'arribada dels tramvies elèctrics, va néixer quan el consistori santanderí va prohibir que les màquines fessin sonar el seu sorollós xiulet, per no espantar els animals i prevenir accidents. Trobareu tota la informació sobre aquesta mirada al passat en aquest article.

Darrera modificació
20.05.2020
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El ‘lloro del 36’, que xiulava i feia sortir el tramvia abans d'hora

  • Curiositats del passat: el tramvia Washington 1631 en acció

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons