Header Top menu
El metro privat que hi ha sota el Capitoli de Washington té tres línies i sis estacions
United States Capitol Subway System: A Brief History https://t.co/EJCZ9xA0gt
— Urban Ghosts (@UrbanGhosts) 28 de setembre de 2017
L'edifici del Capitoli de Washington, juntament amb la Casa Blanca, és un dels centres més importants de govern i de poder als Estats Units. Es va inaugurar el 1800 i ha estat ampliat successivament amb diferents edificis de caràcter burocràtic. El Capitoli alberga la Cambra dels Representants i el Senat.
Aviat hi va haver una necessitat de facilitar la mobilitat entre les cambres i els edificis d'oficines que l'envoltaven. Aquest article, publicat a Urban Ghosts, una revista sobre llocs abandonats i històries ocultes, explica la història del transport privat que circula a dins del Capitoli.
Els primers túnels, construïts a principis del segle XX, no es van fer pensant en un sistema mecanitzat: els congressistes feien els trajectes a peu. Però els desplaçaments resultaven llargs i aviat van habilitar dos cotxes elèctrics que també van resultar insuficients i lents. Un nou mitjà va facilitar la mobilitat pels túnels del Capitoli: el 1912 s'hi va inaugurar el primer monorail elèctric.
Aquest va ser l'embrió del metro que funciona a l'interior del Capitoli. És un dels més curts en longitud del món: té sis estacions i tres línies, que serveixen petits trens automàtics.
En un clic, pots gaudir de la història i fotografies dels primers cotxes elèctrics, el monorail i l'evolució del metro que corre per sota del Capitoli.
- LlocsDe tot arreuAnys2017