Header Top menu
Metro de Medellín posa llum sobre el vocabulari propi dels sistemes ferroviaris
Llega nuestra segunda entrega de la edición especial de #DiccionarioMetro 📗 sobre el proceso de modernización de la señalización ferroviaria que adelantamos actualmente. 🙌 Dale 'play' y conoce sobre los sistemas de protección automática del tren. 🚈👇 #NosModernizamos pic.twitter.com/Kmu8F00lkE
— Metro de Medellín (@metrodemedellin) November 11, 2021
Les empreses operadores de sistemes ferroviaris fan servir un argot propi (termes tècnics, sigles, paraules d’ús comú que tenen un significat específic en referir-se a aquest àmbit, etc.). Per a les persones que no treballen al metro però estan interessades en aquest món, no sempre és fàcil manegar-se dins d’aquest espès bosc terminològic.
El Metro de Medellín (Colòmbia), que va iniciar el servei a finals del 1995, té disponible al seu web un glossari alfabètic que recull des de les paraules més entenedores per al gran públic (com accés, estació o alarma) fins a d’altres menys comunes com balast (la capa de pedra triturada que s’estén sobre la plataforma de les vies) o sigles com ATP (Protecció Automàtica de Trens, els equips que processen informació sobre les distàncies recorregudes pels combois i avisen sobre possibles irregularitats).
Precisament, el terme ATP ha protagonitzat l’àudio que compartim, i que està inclòs dins d’una edició especial del diccionari que s’està difonent aquests dies. Les peces se centren en termes relacionats amb la senyalització ferroviària, que Metro de Medellín té previst renovar.
El glossari es pot consultar en el web i es poden descobrir diferents formats de descripció de paraules amb l’etiqueta #DiccionarioMetro al compte de Twitter de Metro de Medellín.
- ConceptesCuriositatsLlocsDe tot arreuAnys2021