Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. L’origen Dels Mítics Autobusos de Dos Pisos Londinencs
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.12.2018
Redacció

L’origen dels mítics autobusos de dos pisos londinencs

Imatge
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
< >Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London

Ever wondered why London buses are red, or where the idea for a double-decker originated from? https://t.co/7Bm0PuPjoO

— Culture Trip (@CultureTrip) November 24, 2018
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Una de les icones de Londres no és pas un monument, sinó un mitjà de transport: els autobusos vermells de dos pisos (el que els anglesos anomenen double-decker). El Routemaster original va estar en servei a la capital britànica des de mitjans dels anys 50 fins l'any 2005, quan va deixar de circular perquè no estava adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. Malgrat això, era tanta la seva popularitat que el 2011 va néixer una nova versió dels antics autobusos, aquesta sí, adequada als actuals criteris d'accessibilitat.

Però d'on sorgeix el doble pis? I el característic color vermell? Els dos pisos no van començar motoritzats, sinó tirats per cavalls. Va ser el constructor de carruatges George Shillibeer qui va portar la idea (després de veure-la a París) a Londres, el 1829, i va establir la primera ruta de línia de la capital. A poc a poc, els vehicles a motor van anar substituint els cotxes de cavalls, però la idea del doble pis es va mantenir. 

I el color? Doncs sembla ser que era una forma de destacar i de competir. Als anys 20 del segle passat, la popularitat que havien adquirit els viatges en bus a Londres va incrementar la competència entre les diferents companyies. Per aquest motiu, l'operador més gran, la London Omnibus Company, va pintar els seus vehicles de vermell, per significar-se i cridar l'atenció dels possibles passatgers.

Si viatgeu a Londres, encara podreu fer servir un autèntic Routemaster si agafeu la línia 15 (Heritage). Val la pena de viure l'experiència.

Darrera modificació
11.12.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fotografies del Londres quotidià preses des de la finestra d'un autobús

  • Deu fotos encantadores de parades d'autobús de Londres

Contingut relacionat

Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Imatge
TMB present a l'assamblea general d'ALAMYS celebrada a Lima. /Foto: TMB

TMB present a l'assemblea general d'ALAMYS a Lima

En xarxa
Gallery
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa

Últimes notícies

Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Avui s’obren les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa
Metro d'Universitat amb llums de Nadal al fons / Foto: TMB

Horaris especials del metro i els autobusos de TMB la vigília de Nadal

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de David Bisbal al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Vestíbul connexió amb DHUB

Comencen les obres del nou vestíbul singular que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons