Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. L’origen dels mítics autobusos de dos pisos londinencs
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.12.2018
Redacció

L’origen dels mítics autobusos de dos pisos londinencs

Imatge
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
< >Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London

Ever wondered why London buses are red, or where the idea for a double-decker originated from? https://t.co/7Bm0PuPjoO

— Culture Trip (@CultureTrip) November 24, 2018
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Una de les icones de Londres no és pas un monument, sinó un mitjà de transport: els autobusos vermells de dos pisos (el que els anglesos anomenen double-decker). El Routemaster original va estar en servei a la capital britànica des de mitjans dels anys 50 fins l'any 2005, quan va deixar de circular perquè no estava adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. Malgrat això, era tanta la seva popularitat que el 2011 va néixer una nova versió dels antics autobusos, aquesta sí, adequada als actuals criteris d'accessibilitat.

Però d'on sorgeix el doble pis? I el característic color vermell? Els dos pisos no van començar motoritzats, sinó tirats per cavalls. Va ser el constructor de carruatges George Shillibeer qui va portar la idea (després de veure-la a París) a Londres, el 1829, i va establir la primera ruta de línia de la capital. A poc a poc, els vehicles a motor van anar substituint els cotxes de cavalls, però la idea del doble pis es va mantenir. 

I el color? Doncs sembla ser que era una forma de destacar i de competir. Als anys 20 del segle passat, la popularitat que havien adquirit els viatges en bus a Londres va incrementar la competència entre les diferents companyies. Per aquest motiu, l'operador més gran, la London Omnibus Company, va pintar els seus vehicles de vermell, per significar-se i cridar l'atenció dels possibles passatgers.

Si viatgeu a Londres, encara podreu fer servir un autèntic Routemaster si agafeu la línia 15 (Heritage). Val la pena de viure l'experiència.

Darrera modificació
11.12.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fotografies del Londres quotidià preses des de la finestra d'un autobús

  • Deu fotos encantadores de parades d'autobús de Londres

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Imagine Dragons a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons