Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. L’origen dels mítics autobusos de dos pisos londinencs
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.12.2018
Redacció

L’origen dels mítics autobusos de dos pisos londinencs

Imatge
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
< >Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London
Els clàssics autobusos Routemaster londinencs / Foto: Transport for London

Ever wondered why London buses are red, or where the idea for a double-decker originated from? https://t.co/7Bm0PuPjoO

— Culture Trip (@CultureTrip) November 24, 2018
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Una de les icones de Londres no és pas un monument, sinó un mitjà de transport: els autobusos vermells de dos pisos (el que els anglesos anomenen double-decker). El Routemaster original va estar en servei a la capital britànica des de mitjans dels anys 50 fins l'any 2005, quan va deixar de circular perquè no estava adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. Malgrat això, era tanta la seva popularitat que el 2011 va néixer una nova versió dels antics autobusos, aquesta sí, adequada als actuals criteris d'accessibilitat.

Però d'on sorgeix el doble pis? I el característic color vermell? Els dos pisos no van començar motoritzats, sinó tirats per cavalls. Va ser el constructor de carruatges George Shillibeer qui va portar la idea (després de veure-la a París) a Londres, el 1829, i va establir la primera ruta de línia de la capital. A poc a poc, els vehicles a motor van anar substituint els cotxes de cavalls, però la idea del doble pis es va mantenir. 

I el color? Doncs sembla ser que era una forma de destacar i de competir. Als anys 20 del segle passat, la popularitat que havien adquirit els viatges en bus a Londres va incrementar la competència entre les diferents companyies. Per aquest motiu, l'operador més gran, la London Omnibus Company, va pintar els seus vehicles de vermell, per significar-se i cridar l'atenció dels possibles passatgers.

Si viatgeu a Londres, encara podreu fer servir un autèntic Routemaster si agafeu la línia 15 (Heritage). Val la pena de viure l'experiència.

Darrera modificació
11.12.2018
Tema
En xarxa
  • LlocsDe tot arreuAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fotografies del Londres quotidià preses des de la finestra d'un autobús

  • Deu fotos encantadores de parades d'autobús de Londres

Contingut relacionat

Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Chayanne al Palau Sant Jordi

Transport
El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons