Header Top menu
L'illa Maurici torna a tenir transport ferroviari 55 anys després
@Tanmaya_Lal: Return of the Railways to Mauritius
— Railway-Business (@AfroRailBus) December 22, 2019
Some pics from the colourful start to the first public ride of the Metro Express #IndiaMauritius pic.twitter.com/XkcHjkamsY
La República de Maurici, un dels estats més petits i pròspers de l'Àfrica, acaba d'estrenar un transport ferroviari de viatgers, el Mauritius Metro Express, un metro lleuger o tramvia modern que en una primera fase connecta la capital, Port Louis, i el municipi de Rose Hill, amb set estacions. Més endavant s'allargarà fins a Curepipe, la segona ciutat de l'illa en població, i tindrà 19 estacions al llarg de 26 quilòmetres de traçat.
El projecte respon a l'interès de les autoritats de l'illa de pal·liar la congestió i altres efectes negatius que provoca l'ús intensiu del cotxe privat. Anteriorment Maurici havia tingut algunes línies de ferrocarril, que es van deixar d'explotar el 1964, encara en l'època de domini britànic.
L'entrada en servei del tram (com l'anomenen els mauricians) va ser el 22 de desembre, si bé la meteorologia adversa ha fet que la circulació de trens se suspengués temporalment ahir. Els primers quinze dies els viatgers poden fer servir el nou transport de franc, amb els bitllets que s'han distribuït en 15 punts diferents.
El projecte de Metro Express de Maurici el desenvolupa principalment l'empresa índia Larsen & Toubro, mentre que els trens i la senyalització són de la firma espanyola CAF.
L'empresa pública Metro Express Limited explica al seu web (en anglès) moltes més detalls del projecte.
- LlocsDe tot arreuAnys2019