Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. El govern d’Indonèsia projecta el primer sistema de metro per a la província de Bali
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.11.2023
Redacció

El govern d’Indonèsia projecta el primer sistema de metro per a la província de Bali

Imatge
Vista àrea de Bajra Sandhi  a Denpassar Foto: HZIMAGE (Free Commons use)
Vista àrea de Bajra Sandhi a Denpassar Foto: HZIMAGE (Free Commons use)
< >Vista àrea de Bajra Sandhi a Denpassar Foto: HZIMAGE (Free Commons use)

El traçat inicial de la línia tindrà uns 9,5 quilòmetres de llarg i permetrà connectar l’aeroport amb els pols turístics del sud de l’illa 

L’enclavament sud-asiàtic de Bali tindrà el seu primer sistema de metro després que l’Autoritat Nacional de planificació d’Indonèsia així ho anunciés el passat mes de setembre. El sistema, que preveu ser un tren lleuger que combinarà trams subterranis amb trams en superfície, iniciarà la fase inicial de construcció al segon semestre de 2024, amb l’objectiu de finalitzar els treballs l'any 2030. 

 

El tram inicial de la línia comptarà amb un traçat de 9,5 quilòmetres i s’espera que un cop finalitzada, connectarà l’aeroport amb les zones de Kuta, Legian i Seminyak, a l’àrea sud-oest, i un segon ramal dirigit a l’àrea de Nusa Dua o Benoa, al sud-est.  

 

L’objectiu principal d’aquesta nova infraestructura serà la de pal·liar els problemes de tràfic que genera l’activitat de l’aeroport internacional de l’illa, que rep uns 20 milions de passatgers l’any, i que en certs moments del dia pot arribar a col·lapsar, amb 2 o 3 hores d’espera per accedir-hi per carretera. La nova construcció s'emmarca també dintre d'un pla del govern indonesi per impulsar el transport públic. 

 

Línia subterrània 

 

Les lleis que regulen les noves construccions a l’illa de Bali són molt estrictes i no permeten en cap concepte l’eliminació de temples, zones sagrades o de la major part de les terres destinades a l’agricultura. Aquesta mateixa legislació, tampoc permet que les infraestructures o edificis superin l’alçada d’un cocoter, el que venen a ser aproximadament uns 15 metres. Sota aquesta premissa, doncs, la idea de superar l’alta densitat de les construccions existents amb un sistema de vies per aqüeducte per fer-hi passar el metro, va quedar totalment descartada. Amb aquest impediment sobre la taula, el departament d’Infraestructures va decidir que la instal·lació seria subterrània en bona part del traçat, tot i que a les àrees menys denses, el nou metro podrà circular en superfície.  

Pel que fa al cost, el govern de l’arxipèlag calcula que aquest serà d’uns 9 bilions de rupies d’Indonèsia, el que equivaldria a uns 540 milions d’euros. El pla de construcció s’ha adjudicat a un conglomerat d’empreses sud-coreanes que busquen certificar la viabilitat del projecte final per començar-ne la construcció.  

 

Potenciar el transport públic 

 

La construcció del nou metro de Bali està emmarcat en els darrers avenços impulsats per part del govern indonesi en matèria de foment del transport públic. L’administració de l’arxipèlag asiàtic està reforçant la construcció d’infraestructures, com noves parades d’autobús o àrees públiques de connexió del transport per tal de trobar una alternativa sostenible per a l’intens trànsit particular que suporten les seves illes principals. La mesura, està especialment recomanada en el cas de Bali, que a banda del trànsit particular dels seus habitants, es troba al límit de la saturació turística, absorbint el 2022 5,5 milions de visites. 

Darrera modificació
02.11.2023
Tema
En xarxa
  • ConceptesCuriositatsAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons