Header Top menu
El govern d’Indonèsia projecta el primer sistema de metro per a la província de Bali
El traçat inicial de la línia tindrà uns 9,5 quilòmetres de llarg i permetrà connectar l’aeroport amb els pols turístics del sud de l’illa
L’enclavament sud-asiàtic de Bali tindrà el seu primer sistema de metro després que l’Autoritat Nacional de planificació d’Indonèsia així ho anunciés el passat mes de setembre. El sistema, que preveu ser un tren lleuger que combinarà trams subterranis amb trams en superfície, iniciarà la fase inicial de construcció al segon semestre de 2024, amb l’objectiu de finalitzar els treballs l'any 2030.
El tram inicial de la línia comptarà amb un traçat de 9,5 quilòmetres i s’espera que un cop finalitzada, connectarà l’aeroport amb les zones de Kuta, Legian i Seminyak, a l’àrea sud-oest, i un segon ramal dirigit a l’àrea de Nusa Dua o Benoa, al sud-est.
L’objectiu principal d’aquesta nova infraestructura serà la de pal·liar els problemes de tràfic que genera l’activitat de l’aeroport internacional de l’illa, que rep uns 20 milions de passatgers l’any, i que en certs moments del dia pot arribar a col·lapsar, amb 2 o 3 hores d’espera per accedir-hi per carretera. La nova construcció s'emmarca també dintre d'un pla del govern indonesi per impulsar el transport públic.
Línia subterrània
Les lleis que regulen les noves construccions a l’illa de Bali són molt estrictes i no permeten en cap concepte l’eliminació de temples, zones sagrades o de la major part de les terres destinades a l’agricultura. Aquesta mateixa legislació, tampoc permet que les infraestructures o edificis superin l’alçada d’un cocoter, el que venen a ser aproximadament uns 15 metres. Sota aquesta premissa, doncs, la idea de superar l’alta densitat de les construccions existents amb un sistema de vies per aqüeducte per fer-hi passar el metro, va quedar totalment descartada. Amb aquest impediment sobre la taula, el departament d’Infraestructures va decidir que la instal·lació seria subterrània en bona part del traçat, tot i que a les àrees menys denses, el nou metro podrà circular en superfície.
Pel que fa al cost, el govern de l’arxipèlag calcula que aquest serà d’uns 9 bilions de rupies d’Indonèsia, el que equivaldria a uns 540 milions d’euros. El pla de construcció s’ha adjudicat a un conglomerat d’empreses sud-coreanes que busquen certificar la viabilitat del projecte final per començar-ne la construcció.
Potenciar el transport públic
La construcció del nou metro de Bali està emmarcat en els darrers avenços impulsats per part del govern indonesi en matèria de foment del transport públic. L’administració de l’arxipèlag asiàtic està reforçant la construcció d’infraestructures, com noves parades d’autobús o àrees públiques de connexió del transport per tal de trobar una alternativa sostenible per a l’intens trànsit particular que suporten les seves illes principals. La mesura, està especialment recomanada en el cas de Bali, que a banda del trànsit particular dels seus habitants, es troba al límit de la saturació turística, absorbint el 2022 5,5 milions de visites.
- ConceptesCuriositatsAnys2023