Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. La ciutat de Lagos posa en marxa el segon sistema de metro lleuger de Nigèria
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.10.2023
Redacció

La ciutat de Lagos posa en marxa el segon sistema de metro lleuger de Nigèria

Imatge
Nou sistema de metro lleuger a Lagos (Nigèria)./Foto: LAMATA
Nou sistema de metro lleuger a Lagos (Nigèria)./Foto: LAMATA
< >Nou sistema de metro lleuger a Lagos (Nigèria)./Foto: LAMATA

La secció inaugurada té una llargada de 13 quilòmetres i 5 estacions, i preveu reduir el caòtic trànsit de la ciutat més poblada de l’Àfrica

Han hagut de passar 40 anys des de la seva concepció el 1983 però avui dia el metro de Lagos, la ciutat més poblada, ja no només de Nigèria sinó de tot Àfrica, és una realitat. El passat 5 de setembre va entrar en funcionament el primer tram d’aquest nou servei de transport públic, la denominada línia blava. La infraestructura inaugurada ara cobreix un trajecte de 13 quilòmetres i inclou 5 parades que recorren la ciutat d’est a oest. El trajecte actual es realitza en uns 20 minuts aproximadament i ajuda a salvar un desplaçament que en vehicle privat trigaria unes dues hores a fer-se possible.

Primeres proves

El traçat ha començat a operar en proves amb un servei de locomoció basat en el dièsel, a l’espera de l’electrificació definitiva, prevista pel mes vinent. Per ara la circulació es veu reduïda a un total de 12 viatges per dia, en una franja horària que va de les 6:30 a les 10:00 del matí, i de les 16 a les 21:30 de la tarda. Quan finalitzin les proves, es preveuen fins a 76 viatges per dia, amb una franja horària ininterrompuda entre les 6 i les 22 hores aproximadament.

Un cop finalitzada, aquesta línia cobrirà una longitud de fins a 27,5 quilòmetres i contemplarà 13 estacions que ajudaran a realitzar el trajecte entre Marina, a la zona est de la ciutat, i Okokomaikako, a l’oest, en 35 minuts. Aquest fet ha de permetre descongestionar el trànsit d’una població que es calcula que dispensa fins a 30 hores de trànsit a la setmana, el que suposa unes 1560 hores anuals perdudes als embussos. Per fer-se una idea, a Londres, la ciutat amb més trànsit d’Europa, els usuaris del vehicle privat malbaraten unes 150 hores anuals als seus trajectes.

La línia vermella

A banda de la línia esmentada, la projecció del nou metro de Lagos preveu la finalització d’un nou traçat sentit nord-sud que ja està pràcticament completat en un 95% i que s’ha d’inaugurar a finals d’aquest any. La característica més destacada d’aquest segon traçat és que no compartirà ample de via amb la línia blava, sinó que farà servir part del traçat de la companya nacional de trens Nigeriana. Així doncs, aquest traçat del metro de Lagos, a més del color vermell, també compartirà altres característiques amb la línia 1 del metro de Barcelona, ja que aquesta també presenta un ample de via diferent del de les altres línies.

Segon metro lleuger

El metro lleuger de Lagos és el segon de Nigèria, ja que la ciutat d’Abuya —capital del país—, ja disposa d’aquest sistema de transport des del 2018. La línia cobreix 44,7 quilòmetres i està coberta per 12 estacions que uneixen el centre de la ciutat amb l’aeroport internacional de la capital.

Darrera modificació
02.10.2023
Tema
En xarxa
  • InstitucionsAltres operadorsAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons