Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En xarxa
  3. Alexandria prepara la conversió d’una línia de ferrocarrils en un metro de gran capacitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.12.2023
Redacció

Alexandria prepara la conversió d’una línia de ferrocarrils en un metro de gran capacitat

Imatge
Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)
Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)
< >Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)

El nou projecte electrificarà el trajecte i millorarà la capacitat passant a transportar de 2.850 a 60.000 passatgers per hora   

L’Autoritat Nacional de Túnels d’Egipte (NAT) ha signat un acord per convertir una infrautilitzada línia de ferrocarrils nacionals en un sistema de metro d’alta capacitat. Aquesta conversió permetrà millorar la infraestructura del transport públic d'Alexandria, la segona ciutat més poblada d’Egipte per darrere del Caire, modernitzant el trajecte i afegint més estacions.

La primera gran millora serà la sostenibilitat. I és que el nou projecte preveu alimentar amb electricitat tot el recorregut, substituint les actuals màquines dièsel, per convertir-lo en un sistema de metro de gran capacitat. Un cop finalitzades les obres de millora, la nova línia —que ampliarà l’antic traçat— recorrerà 21,7 quilòmetres i tindrà 20 estacions dintre de la ciutat. 

El projecte dibuixa la conversió de la connexió entre l’estació central de trens d’Alexandria —Masr— amb la localització d’Abu Qir, al nord-est de la ciutat. El primer tram a ser renovat, de 6,5 quilòmetres entre la citada estació i Al-Dhahriya, es farà a nivell de carrer, mentre que la resta del tram es farà amb un sistema elevat d'aqüeducte, a l'estil de l'L10 sud. 

Molt més ràpida i eficient

La conversió als estàndards de metro permetrà augmentar la velocitat i la freqüència de pas. L’antiga infraestructura permet transportar actualment uns 2.850 passatgers/hora, mentre que la nova via permetrà dur fins a 60.000 passatgers/hora. Aquesta variació, que millora en gairebé un 2000% la capacitat anterior, serà possible gràcies a l’increment de velocitat que passarà dels 25 km/hora actuals, als 100 km/hora futurs. El temps de viatge d’un extrem a l’altre es reduirà dels 50 als 25 minuts. A més d’aquests avantatges l’autoritat responsable es posa com a objectiu prioritari de la reconversió augmentar-ne la seguretat, eliminar els passos a nivell i en conseqüència, reduir els accidents per intrusions a la via.   

El cost de la nova infraestructura serà d’uns 1.700 milions d’euros i a la llarga preveu extensions tant a l’oest com a l’est de la ciutat, que podrien ampliar la línia fins als 43 quilòmetres. Cal destacar que un dels principals avaladors del projecte és el Banc Europeu d’Inversions, i que la construcció s’ha assignat a un consorci format per l’empresa multinacional d’origen egipci, Orascom, i l’empresa europea d’infraestructures ferroviàries, Colas Rail. 

Darrera modificació
05.12.2023
Tema
En xarxa
  • InstitucionsAltres operadorsAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons