Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Alexandria Prepara La Conversió D’una Línia de Ferrocarrils En Un Metro de Gran Capacitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.12.2023
Redacció

Alexandria prepara la conversió d’una línia de ferrocarrils en un metro de gran capacitat

Imatge
Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)
Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)
< >Estació de tren d'Alexandria. /Foto: M.H Abo-Abda (Free cc use)

El nou projecte electrificarà el trajecte i millorarà la capacitat passant a transportar de 2.850 a 60.000 passatgers per hora   

L’Autoritat Nacional de Túnels d’Egipte (NAT) ha signat un acord per convertir una infrautilitzada línia de ferrocarrils nacionals en un sistema de metro d’alta capacitat. Aquesta conversió permetrà millorar la infraestructura del transport públic d'Alexandria, la segona ciutat més poblada d’Egipte per darrere del Caire, modernitzant el trajecte i afegint més estacions.

La primera gran millora serà la sostenibilitat. I és que el nou projecte preveu alimentar amb electricitat tot el recorregut, substituint les actuals màquines dièsel, per convertir-lo en un sistema de metro de gran capacitat. Un cop finalitzades les obres de millora, la nova línia —que ampliarà l’antic traçat— recorrerà 21,7 quilòmetres i tindrà 20 estacions dintre de la ciutat. 

El projecte dibuixa la conversió de la connexió entre l’estació central de trens d’Alexandria —Masr— amb la localització d’Abu Qir, al nord-est de la ciutat. El primer tram a ser renovat, de 6,5 quilòmetres entre la citada estació i Al-Dhahriya, es farà a nivell de carrer, mentre que la resta del tram es farà amb un sistema elevat d'aqüeducte, a l'estil de l'L10 sud. 

Molt més ràpida i eficient

La conversió als estàndards de metro permetrà augmentar la velocitat i la freqüència de pas. L’antiga infraestructura permet transportar actualment uns 2.850 passatgers/hora, mentre que la nova via permetrà dur fins a 60.000 passatgers/hora. Aquesta variació, que millora en gairebé un 2000% la capacitat anterior, serà possible gràcies a l’increment de velocitat que passarà dels 25 km/hora actuals, als 100 km/hora futurs. El temps de viatge d’un extrem a l’altre es reduirà dels 50 als 25 minuts. A més d’aquests avantatges l’autoritat responsable es posa com a objectiu prioritari de la reconversió augmentar-ne la seguretat, eliminar els passos a nivell i en conseqüència, reduir els accidents per intrusions a la via.   

El cost de la nova infraestructura serà d’uns 1.700 milions d’euros i a la llarga preveu extensions tant a l’oest com a l’est de la ciutat, que podrien ampliar la línia fins als 43 quilòmetres. Cal destacar que un dels principals avaladors del projecte és el Banc Europeu d’Inversions, i que la construcció s’ha assignat a un consorci format per l’empresa multinacional d’origen egipci, Orascom, i l’empresa europea d’infraestructures ferroviàries, Colas Rail. 

Darrera modificació
05.12.2023
Tema
En xarxa
  • InstitucionsAltres operadorsAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Imatge
TMB present a l'assamblea general d'ALAMYS celebrada a Lima. /Foto: TMB

TMB present a l'assemblea general d'ALAMYS a Lima

En xarxa
Gallery
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons