Header Top menu
Alexandria prepara la conversió d’una línia de ferrocarrils en un metro de gran capacitat
El nou projecte electrificarà el trajecte i millorarà la capacitat passant a transportar de 2.850 a 60.000 passatgers per hora
L’Autoritat Nacional de Túnels d’Egipte (NAT) ha signat un acord per convertir una infrautilitzada línia de ferrocarrils nacionals en un sistema de metro d’alta capacitat. Aquesta conversió permetrà millorar la infraestructura del transport públic d'Alexandria, la segona ciutat més poblada d’Egipte per darrere del Caire, modernitzant el trajecte i afegint més estacions.
La primera gran millora serà la sostenibilitat. I és que el nou projecte preveu alimentar amb electricitat tot el recorregut, substituint les actuals màquines dièsel, per convertir-lo en un sistema de metro de gran capacitat. Un cop finalitzades les obres de millora, la nova línia —que ampliarà l’antic traçat— recorrerà 21,7 quilòmetres i tindrà 20 estacions dintre de la ciutat.
El projecte dibuixa la conversió de la connexió entre l’estació central de trens d’Alexandria —Masr— amb la localització d’Abu Qir, al nord-est de la ciutat. El primer tram a ser renovat, de 6,5 quilòmetres entre la citada estació i Al-Dhahriya, es farà a nivell de carrer, mentre que la resta del tram es farà amb un sistema elevat d'aqüeducte, a l'estil de l'L10 sud.
Molt més ràpida i eficient
La conversió als estàndards de metro permetrà augmentar la velocitat i la freqüència de pas. L’antiga infraestructura permet transportar actualment uns 2.850 passatgers/hora, mentre que la nova via permetrà dur fins a 60.000 passatgers/hora. Aquesta variació, que millora en gairebé un 2000% la capacitat anterior, serà possible gràcies a l’increment de velocitat que passarà dels 25 km/hora actuals, als 100 km/hora futurs. El temps de viatge d’un extrem a l’altre es reduirà dels 50 als 25 minuts. A més d’aquests avantatges l’autoritat responsable es posa com a objectiu prioritari de la reconversió augmentar-ne la seguretat, eliminar els passos a nivell i en conseqüència, reduir els accidents per intrusions a la via.
El cost de la nova infraestructura serà d’uns 1.700 milions d’euros i a la llarga preveu extensions tant a l’oest com a l’est de la ciutat, que podrien ampliar la línia fins als 43 quilòmetres. Cal destacar que un dels principals avaladors del projecte és el Banc Europeu d’Inversions, i que la construcció s’ha assignat a un consorci format per l’empresa multinacional d’origen egipci, Orascom, i l’empresa europea d’infraestructures ferroviàries, Colas Rail.
- InstitucionsAltres operadorsAnys2023