Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La vigència del títol de transport T-16 s’amplia 6 mesos
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.10.2024
Redacció

La vigència del títol de transport T-16 s’amplia 6 mesos

Imatge
T-16 validant a un BUS. /Foto: ATM
T-16 validant a un BUS. /Foto: ATM
< >T-16 validant a un BUS. /Foto: ATM

La mesura s’ha començat a aplicar amb tots aquells infants que han complert o compliran anys entre l’1 de juliol i el 31 de desembre de 2024

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM de Barcelona) va aprovar el passat 11 d’octubre, en Consell d'Administració, una ampliació de la vigència del títol de transport T-16 de 6 mesos, una mesura que ja s’aplica a totes aquelles persones que hagin complert els 16 anys entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2024. Aquest període addicional en la caducitat del títol es podrà gaudir a partir de la data del seu aniversari

Per als qui ja han complert els 16 anys durant el primer semestre de 2024 (entre l'1 de gener i el 30 de juny), la T-16 continuarà essent vàlida fins al 31 de desembre d’enguany, tal com establia la normativa anterior.

Amb l’entrada en vigor d’aquestes noves condicions, els i les adolescents gaudiran sempre a partir d’ara d'un període extraordinari equivalent de vigència del títol de transport, amb independència de quan facin els anys.

Anticipar-se a la caducitat

L’ATM recomana a les famílies dels menors d’edat a qui els caducarà la T-16 el pròxim 31 de desembre, i que vulguin continuar fent servir el transport públic amb una T-jove, iniciar els tràmits per demanar la targeta de plàstic personalitzada com més aviat millor i així evitar aglomeracions d’última hora. Atès que els menors no poden sol·licitar la T-mobilitat per si mateixes, és la persona adulta responsable (pare, mare o tutor legal) qui ha de gestionar la sol·licitud. En aquest cas, com que la persona adolescent ja ha estat usuària de la T-16, ja està donada d'alta al sistema T-mobilitat. L’únic pas necessari en cas de necessitar una targeta personalitzada és adquirir el suport T-mobilitat de plàstic buit, que permetrà carregar-hi la T-jove o el títol de transport que s'ajusti millor a les seves necessitats a partir del nou any. El procés de càrrega el podran fer a través de la TMB App o en qualsevol màquina d’autovenda de la xarxa de metro.

Podeu trobar tota la informació sobre la T-jove en aquest apartat del web de TMB.

Sobre la T-16

El títol T-16 és un títol de transport per als nens i nenes amb una edat compresa des dels 4 anys i fins als 6 mesos posteriors de complir els 16 anys, que resideixin en qualsevol dels municipis que conformen l’àmbit del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.

Es considera un títol social concebut perquè els infants puguin fer trasllats escolars amb transport públic en el seu municipi de residència de manera il·limitada i gratuïta, i sempre dins de la zona tarifària del municipi on tingui la residència el titular del títol.

Aquest títol de transport és rigorosament personal i intransferible i està expressament prohibida la seva utilització per part d’una persona diferent de la titular. 

Actualment, les validacions amb la T-16 suposen el 8% del total de viatges amb títols integrats de l’ATM.

Darrera modificació
16.10.2024
Tema
Transport
  • ConceptesTicketingInstitucionsATMTMBAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Lady Gaga al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Pecos al Palau Sant Jordi

Transport
Parada del servei especial de bus al Palau Sant Jordi / Foto: Arxiu TMB

Transport públic per al concert de Vanesa Martín al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat
Imatge
Acte de presentació de la samarreta del 125è aniversari del RCD Espanyol. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'estació Universitat acull la presentació de la samarreta commemorativa del 125è aniversari del RCD Espanyol

Societat
Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons