Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Els viatges en transport públic a Europa assoleixen els 51.300 milions anuals
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.01.2020
Carme Becerra

Els viatges en transport públic a Europa assoleixen els 51.300 milions anuals

Imatge
La UITP analitza, des del 2014, l'ús del transport públic en 30 països europeus / Imatge: © Amy Johansson (Web UITP)
La UITP analitza, des del 2014, l'ús del transport públic en 30 països europeus / Imatge: © Amy Johansson (Web UITP)
< >La UITP analitza, des del 2014, l'ús del transport públic en 30 països europeus / Imatge: © Amy Johansson (Web UITP)
La UITP analitza, des del 2014, l'ús del transport públic en 30 països europeus / Imatge: © Amy Johansson (Web UITP)

La UITP ha publicat les dades de demanda corresponents al 2018, que segueixen l'evolució de la mobilitat pública en 30 països europeus des del 2014.

Fa tres anys que la Unió Internacional del Transport (UITP) recull les dades dels viatges que es fan en 30 països europeus, entre els quals Espanya, en mitjans de transport públic:  metro, autobusos i tramvies urbans i busos suburbans.

En la seva publicació de les xifres del 2018 s’observa un increment global de l'ús dels recursos de mobilitat públics des de l'inici de l'anàlisi: si el 2014 s'assolien 50.400 milions de viatges, el 2018 es va arribar als 51.300. Aquesta és la mateixa dada que es va registrar l'any 2017.

A Espanya, un increment del 2,8%

Les xifres del 2018 a Espanya s'apropen als 3.500 milions de viatges anuals, 94 per càpita, amb un increment mitjà els últims tres anys del 2,8%.

L'informe també analitza quants desplaçaments en transport públic es fan per càpita a cada país. Destaquen aquells en què els ciutadans fan una mitjana per persona superior als 160 viatges anuals. Encapçala aquesta llista la República Txeca, amb 342 desplaçaments per persona.

En la franja intermèdia (entre 110 i 160) se situen països com França, Alemanya o Itàlia. Espanya comparteix rang (per sota de 110 viatges anuals per càpita) amb Bèlgica, Dinamarca o Finlàndia, entre d'altres.

Les grans ciutats concentren la demanda

L'informe de la UITP es fixa en la mobilitat a la ciutat més gran de cada país. Si bé el percentatge de viatges sobre el total que representa cada gran ciutat no és homogeni (oscil·la entre el 82,35% de Dublín i el 14,36% de Berlín), sí que es detecta que l'opció del transport públic és més prevalent a les grans metròpolis.

Com recorda l'entitat internacional (a la qual pertany TMB), l'evolució a l'alça en l'oferta i la demanda de transport públic és una doble bona notícia: pel que fa a la reducció de la congestió del trànsit i per la menor emissió de contaminants a l'atmosfera.

Darrera modificació
02.01.2020
Tema
Transport
  • ConceptesDadesEstudisInstitucionsAltresLlocsDe tot arreuAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • L’ús del transport públic va créixer globalment un 18% entre el 2000 i el 2015

  • Vídeo de la UITP: així avança el transport públic arreu del món

Contingut relacionat

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons