Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Un Viatge Pels Metros D'Europa En 24 Postals
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.05.2023
Laura Martínez

Un viatge pels metros d'Europa en 24 postals

Imatge
Recull de postals / Font: Boris Kogut
Recull de postals / Font: Boris Kogut
< >Recull de postals / Font: Boris Kogut

Poques persones tenen l'oportunitat d'accedir a fer fotografies a espais normalment reservats per a personal autoritzat com són els túnels o les cotxeres del metro.  El fotògraf Boris Kogut hi ha tingut accés a diverses xarxes de metro d'Europa, entre elles la de Barcelona.

Les noves tecnologies han fet que les postals vagin desapareixent a poc a poc. Avui dia, estem d'acord que tenim a mà vies de comunicació molt més ràpides, però les postals encara tenen moltes coses a explicar i poden reivindicar el seu espai com a "souvenir" nostàlgic, convertint-se en un objecte de col·leccionisme que ens permet viatjar pel món i per la història de les diferents cultures.

Boris Kogut és un periodista i fotògraf professional txec que ha aconseguit unir les seves dues grans passions: la fotografia i el món dels metros. El 2015 va començar a treballar en el seu propi llibre 'European Metros', publicat el 2019 i amb imatges dels metros de Viena, Hèlsinki, Moscou, París i Praga. Segons l'autor, "es tracta d'un projecte que combina l'abans i l'ara de les xarxes de metro". És una compilació de 350 fotografies amb imatges rares i inèdites que normalment escapen a l'ull de l'usuari habitual i que intenten captar la vida subterrània des de nous angles i comparant les mateixes ubicacions amb imatges de diverses dècades.

Ara, mentre prepara el segon volum, ha decidit publicar una sèrie de 24 postals dels metros de Londres, Praga, París, Lió, Estocolm, Hèlsinki, Oslo, Lisboa, Hamburg, Brussel·les, Barcelona i Viena. Com a bonus s'inclouen dues fotografies mai publicades dels arxius del metro de Moscou. Aquest és el seu petit homenatge a un format, el de les postals, que encara té molt per comunicar.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Author Boris Kogut, PhD (@europeanmetros)

Darrera modificació
24.05.2023
Tema
Transport
  • Altres temesSocietatAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jamiroquai al Palau Sant Jordi

Transport
El bus autònom en proves ahir a Montjuïc. /Foto: Eduard (TMB)

TMB prova per primer cop un bus autònom que circularà per Montjuïc durant 10 dies

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 2 de novembre (Barça – Elx)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa Montjuïc-Tibidabo

Línies de bus afectades per la Cursa Montjuïc - Tibidabo 2025

Transport

Últimes notícies

Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa
Imatge
Un voluntari del Banc dels Aliments col·laborant amb la recollida del Gran Recapte en un supermercat de Barcelona/ Foto: Banc dels Aliments

#TMBRecomana col·laborar amb el Gran Recapte del Banc dels Aliments

Societat
Third-party content
L'andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

S’obren les inscripcions per a la segona edició de les visites al metro amb motiu del Centenari

Empresa
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons