Header Top menu
El transport públic de l’àrea de Barcelona tanca el 2021 amb 718 milions de viatges
El creixement respecte del 2020, del 27%, és semblant a l'assolit per les xarxes de TMB en el primer any de la recuperació postpandèmia.
El transport públic de l’àrea de Barcelona va tancar el 2021 amb 718 milions de viatgers, amb un increment del 26,9% (152 milions) respecte del 2020, l’any inicial de la pandèmia de covid, segons va informar l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) en un comunicat. La demanda es va situar així en un 68% respecte dels registres anteriors a la crisi sanitària.
L’esforç del conjunt d’operadors del sistema de transport públic en aplicar mesures de seguretat, protecció i higiene ha fet recuperar la confiança de la població en l’ús del transport públic, que ha mantingut al màxim la seva oferta.
La demanda ha estat creixent durant l’any 2021 i, exceptuant la baixada habitual en els mesos de juliol i agost, la tendència alcista s’ha mantingut fins al desembre. En aquest darrer mes de l’any, coincidint amb l’arribada de la sisena onada de contagis, es produeix un canvi de tendència.
La política de manteniment de tarifes ha comportat que l’estructura d’ús dels títols sigui la mateixa que el 2020, amb més del 55% de les validacions fetes amb abonaments (que denoten un ús recurrent del transport públic).
Com informàvem dies enrere, el metro i els autobusos de TMB van tancar el 2021 amb prop de 92 milions de viatgers més respecte de l’any anterior, equivalents al 27,6%. Les dues xarxes van experimentar un creixement percentual molt semblant. La de metro va superar els 278 milions de viatges, 60,3 milions més que el 2021 (el 27,7%), mentre que la d’autobusos en va guanyar 31,5 milions, fins als 146,6 (amb un augment del 27,4%). Sumant-hi els transports d’oci fan 425,5 milions de validacions.
En el gràfic següent es reflecteix l'evolució de la demanda a les xarxes de TMB des del 2002.