Header Top menu
Els títols de transport públic integrats aviat estaran disponibles només amb la T-mobilitat
La T-usual, la T-casual, la T-grup i la T-familiar faran el canvi de format definitiu després que la T-jove ho fes el passat mes de març
L’Autoritat del Transport Metropolità ha llançat una campanya de comunicació per informar que pròximament es deixaran de vendre els títols integrats T-usual, T-casual, T-grup i T-familiar en cartró banda magnètica, i que aquests passaran a estar disponibles només en format T-mobilitat sense contacte (plàstic, mòbil, i cartró).
El canvi principal es produirà a les màquines d’autovenda, que deixaran d’imprimir els bitllets en aquest format antic, i només emetran un nou format de targetes T-mobilitat.
Cartró per validar sense contacte
Les noves targetes seran de cartró, disposaran de xip per validar sense contacte i seran recarregables, a més a més de no requerir registre previ. Es tractarà doncs d’una targeta anònima que, a excepció de la T-usual, no estarà vinculada a les dades de ningú.
Cal tenir en compte que la T-usual en cartró T-mobilitat tindrà un disseny específic i sí que demanarà el DNI o el passaport en el moment de la compra, ja que és un títol personal intransferible. En aquest sentit, la targeta per a la T-usual no acceptarà la recàrrega de cap altre tipus de títol.
Les persones usuàries podran seguir viatjant amb les targetes de cartró antigues que tinguin fins que aquestes s’esgotin o fins la seva caducitat el proper 15 de gener donat que les màquines de validació seguiran admetent aquest tipus de bitllets.
El nou sistema de validació sense contacte i targetes recarregables serà l’única forma d’accedir amb títols integrats al transport públic en un futur proper. A partir d’aleshores, s’oferiran quatre modalitats, cadascuna de les quals admetrà uns títols integrats determinats:
A més a més, no tots els formats de targeta oferiran les mateixes funcionalitats. En estar vinculades digitalment amb una persona usuària, tant la targeta personalitzada de plàstic com el mòbil garantiran alguns avantatges respecte als formats de cartró, com el de recuperar els viatges en cas de pèrdua o robatori, a més a més de fer altres gestions en línia.
Campanya informativa
La campanya sota el lema ‘Aviat, només amb la T-mobilitat’, i que desplega l’ATM de Barcelona a partir d’aquest divendres 15 de setembre, pretén avisar amb antelació dels imminents canvis en la manera de viatjar de les persones usuàries, doncs implica un canvi d’hàbits en la manera de comprar i validar.
La campanya estarà activa a partir del 15 de setembre en mitjans de comunicació, xarxes socials i canals digitals. Us recordem que podeu donar-vos d'alta al sistema T-mobilitat mitjançant el web de TMB.