Header Top menu
S'inicia el procés participatiu per a la 4a fase de la nova xarxa
Aquesta setmana han començat les sessions informatives als districtes de Barcelona per recollir suggeriments i aportacions en relació amb el desplegament de les futures línies de la nova xarxa de bus.
Durant el mes d'octubre l'Ajuntament de Barcelona està posant en marxa el procés participatiu previ al desplegament de la quarta fase de la nova xarxa de bus, un procés obert a la ciutadania i les entitats, que té caràcter territorial i que, per tant, es desenvolupa en tots els districtes afectats.
Aquest procés participatiu té per objectiu "implicar els usuaris en la proposta de millores per incorporar al servei, tot aprofitant el desplegament de les noves línies, i obrir espais d'informació i recollida d'aportacions". Tindrà una durada de tres mesos i, un cop finalitzat, s'implantarà la quarta fase de la nova xarxa de bus, que preveu desplegar tres noves línies a principis del 2016: H4, V11 i V13. S'arribarà així a les 16 línies en servei (un 57% de les 28 previstes).
Aquesta setmana s'han celebrat les dues primeres sessions, una al districte de Nou Barris i la segona a Gràcia. En total s'han programat 11 sessions als districtes, que són dirigides per tècnics de Mobilitat de l'Ajuntament amb la col·laboració de TMB. També hi haurà sessions específiques per a col·lectius determinats, segons el perfil dels usuaris potencials de les noves línies, com per exemple les escoles.
Punts d'informació als districtes
Com a complement d'aquestes sessions, el procés també permetrà la participació mitjançant punts d'informació i participació desplegats en equipaments dels districtes afectats, on els ciutadans poden consultar la informació i dipositar les seves aportacions en butlletes específiques. També es podrà participar en el procés per mitjans telemàtics accedint al formulari online.
Una vegada realitzada la implantació d'aquesta quarta fase, s'iniciaran les actuacions i els treballs tècnics per accelerar el desplegament de la nova xarxa de bus i reduir el nombre de fases necessàries per arribar a les 28 línies d'altes prestacions programades.
- ConceptesUsuarisInstitucionsAjuntamentDistricteTMBLlocsBarcelonaGràciaNou BarrisServeiNova xarxa de busAnys2015