Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Parada de Bus Número 1 És La D'Almogàvers-Àlaba, i No Per Casualitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.09.2016
Oriol Pàmies

La parada de bus número 1 és la d'Almogàvers-Àlaba, i no per casualitat

Imatge
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
< >La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu

Els primers codis de les parades d'autobús es van establir als anys 90 per raons tècniques. La parada d'Almogàvers-Àlaba va tenir l'honor de rebre el primer.

Dies enrere la Carla Bertomeu publicava a Twitter una fotografia de la parada d’autobús que té el codi 0001, la del carrer Almogàvers entre els carrers Àlaba i Àvila. Avui explicarem d’on li ve aquest privilegi.

L'he trobat. La parada n° 1 de @TMB_Barcelona! pic.twitter.com/PeyCl19W75

— Carla Bertomeu (@carla3b) 29 d’agost de 2016

Ens hem de situar als anys 90 del segle XX, quan començava la implantació del sistema d’ajuda a l’explotació (SAE, que permet localitzar la flota per seguir i regular les línies) a la xarxa d’autobusos de TMB. Llavors es va fer necessari identificar amb uns pocs caràcters les parades de les primeres línies SAE, i els serveis tècnics de Bus van idear un codi alfanumèric en què la primera lletra responia a la inicial del carrer travesser.

Així, els dos primers codis, AA01 i AA02, van ser adjudicats a parades situades en travessies del carrer Àlaba, els codis de AB01 a AB07 a travessies del carrer Aribau, i així successivament.

Més tard, l’extensió del SAE a tota la flota va fer que els codis alfanumèrics s’exhaurissin i calgués passar a un sistema de numeració correlativa simple, que és l’actual. Així, la parada AA01 va passar a ser la parada 0001, la parada AA02 és la 0002 (Avinguda Icària - Àlaba), etcètera.

El sistema de codis funciona ara com el de les matrícules dels vehicles de motor: cada parada nova rep el primer número disponible. I ja anem pel 3470! A banda hi ha una altra sèrie per a les parades provisionals, que comença al codi 9000.

Darrera modificació
06.09.2016
Tema
Transport
  • ConceptesCuriositatsInfraestructuraParadaServeiBusAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Celebració dels 25 anys de col·laboració TMB-Guttmann. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i la Fundació Institut Guttmann celebren 25 anys impulsant l’accessibilitat i la rehabilitació a la comunitat

Transport
Visites a l'exposició dels trens del centenari. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Més de 4.500 persones visiten els trens històrics restaurats del centenari del metro durant el primer cap de setmana

Transport
Presentació de la modificació del Reglament 107. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB es consolida com a referent en accessibilitat universal amb la modificació del Reglament 107 UNECE

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de novembre (Catalunya – Palestina)

Transport

Últimes notícies

Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
Cursa Nocturna pels túnels del metro . /M.A. Cuartero (TMB)

Les millors imatges per reviure la cursa nocturna del centenari pels túnels del metro

Societat
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons