Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La parada de bus número 1 és la d'Almogàvers-Àlaba, i no per casualitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.09.2016
Oriol Pàmies

La parada de bus número 1 és la d'Almogàvers-Àlaba, i no per casualitat

Imatge
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
< >La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu
La parada amb el codi 0001, a Almogàvers - Àlaba / Foto: Carla Bertomeu

Els primers codis de les parades d'autobús es van establir als anys 90 per raons tècniques. La parada d'Almogàvers-Àlaba va tenir l'honor de rebre el primer.

Dies enrere la Carla Bertomeu publicava a Twitter una fotografia de la parada d’autobús que té el codi 0001, la del carrer Almogàvers entre els carrers Àlaba i Àvila. Avui explicarem d’on li ve aquest privilegi.

L'he trobat. La parada n° 1 de @TMB_Barcelona! pic.twitter.com/PeyCl19W75

— Carla Bertomeu (@carla3b) 29 d’agost de 2016

Ens hem de situar als anys 90 del segle XX, quan començava la implantació del sistema d’ajuda a l’explotació (SAE, que permet localitzar la flota per seguir i regular les línies) a la xarxa d’autobusos de TMB. Llavors es va fer necessari identificar amb uns pocs caràcters les parades de les primeres línies SAE, i els serveis tècnics de Bus van idear un codi alfanumèric en què la primera lletra responia a la inicial del carrer travesser.

Així, els dos primers codis, AA01 i AA02, van ser adjudicats a parades situades en travessies del carrer Àlaba, els codis de AB01 a AB07 a travessies del carrer Aribau, i així successivament.

Més tard, l’extensió del SAE a tota la flota va fer que els codis alfanumèrics s’exhaurissin i calgués passar a un sistema de numeració correlativa simple, que és l’actual. Així, la parada AA01 va passar a ser la parada 0001, la parada AA02 és la 0002 (Avinguda Icària - Àlaba), etcètera.

El sistema de codis funciona ara com el de les matrícules dels vehicles de motor: cada parada nova rep el primer número disponible. I ja anem pel 3470! A banda hi ha una altra sèrie per a les parades provisionals, que comença al codi 9000.

Darrera modificació
06.09.2016
Tema
Transport
  • ConceptesCuriositatsInfraestructuraParadaServeiBusAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la bici i la Bicicletada Barcelona 2025

Transport
Estació de Verdaguer, línia 4 / Foto: TMB

L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat

Transport
Logo del Gran Metropolitano de Barcelona / Arxiu TMB

L’esplanada de davant de la Farinera del Clot acollirà l’exposició dels trens restaurats pel Centenari del metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons