Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les obres de la tuneladora de l'L9/L10 de metro es posen de nou en marxa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2022
Redacció

Les obres de la tuneladora de l'L9/L10 de metro es posen de nou en marxa

Imatge
Repressa obres L9/L10

En el tram central de La Sagrera a Zona Universitaria, de 9,4 quilòmetres, es posaran en funcionament 11 estacions

La represa dels treballs de la tuneladora per a completar el tram central de l’L9/L10 de metro suposaran l’obra civil més important a Catalunya dels últims 20 anys, unes obres que es posen en marxa després de 10 anys aturada i que suposaran una inversió de més de 925 milions d'euros. El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, ha acudit a l'acte de repressa conjuntament amb el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la segona tinent d'alcaldia de Barcelona, Janet Sanz.

Les obres permetran unir el tram central entre La Sagrera i Zona Universitaria, un total de 9,4 quilòmetres on s'hi establiran 11 noves estacions. La tuneladora que ha reprès les tasques de perforació està situada a 220 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeix cap a la de Lesseps, amb l’objectiu de perforar 4,2 quilòmetres. La màquina té 100  metres de longitud i 12 de diàmetre i pesa més de 2.300 tones –com quatre Airbus 380, l’avió de passatgers més gran del món.

Equipada amb més de 300 eines de tall, una de les característiques principals d’aquesta tuneladora és que manté la pressió adequada del front d’excavació i instal·la el revestiment definitiu del túnel a mesura que va avançant. I, a més de perforar aquests 4,2 quilòmetres de túnel –a una mitjana d’uns 200  metres al mes-, en les obres cal finalitzar l’obra civil de la majoria de les estacions ja iniciada en la fase anterior, executar els treballs d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord i col·locar la llosa intermèdia, les vies i les instal·lacions al túnel del tram central, inclosa la part que està construïda però no en servei i que té 5,2 quilòmetres.

Segons han informat des de vicepresidència del Govern català, es preveu enllestir aquestes obres i iniciar les proves de circulació dels trens a el 2026, que duraran aproximadament un any. I, de manera progressiva, a partir de 2027 entraran en funcionament les estacions del tram central següents: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, Guinardó/Hospital de Sant Pau, Maragall i Sagrera TAV.

Imatge
Represa obres L9/L10
Darrera modificació
07.07.2022
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaInfraestructuraTúnelAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons