Header Top menu
Les obres de la tuneladora de l'L9/L10 de metro es posen de nou en marxa
En el tram central de La Sagrera a Zona Universitaria, de 9,4 quilòmetres, es posaran en funcionament 11 estacions
La represa dels treballs de la tuneladora per a completar el tram central de l’L9/L10 de metro suposaran l’obra civil més important a Catalunya dels últims 20 anys, unes obres que es posen en marxa després de 10 anys aturada i que suposaran una inversió de més de 925 milions d'euros. El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, ha acudit a l'acte de repressa conjuntament amb el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la segona tinent d'alcaldia de Barcelona, Janet Sanz.
Les obres permetran unir el tram central entre La Sagrera i Zona Universitaria, un total de 9,4 quilòmetres on s'hi establiran 11 noves estacions. La tuneladora que ha reprès les tasques de perforació està situada a 220 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeix cap a la de Lesseps, amb l’objectiu de perforar 4,2 quilòmetres. La màquina té 100 metres de longitud i 12 de diàmetre i pesa més de 2.300 tones –com quatre Airbus 380, l’avió de passatgers més gran del món.
Equipada amb més de 300 eines de tall, una de les característiques principals d’aquesta tuneladora és que manté la pressió adequada del front d’excavació i instal·la el revestiment definitiu del túnel a mesura que va avançant. I, a més de perforar aquests 4,2 quilòmetres de túnel –a una mitjana d’uns 200 metres al mes-, en les obres cal finalitzar l’obra civil de la majoria de les estacions ja iniciada en la fase anterior, executar els treballs d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord i col·locar la llosa intermèdia, les vies i les instal·lacions al túnel del tram central, inclosa la part que està construïda però no en servei i que té 5,2 quilòmetres.
Segons han informat des de vicepresidència del Govern català, es preveu enllestir aquestes obres i iniciar les proves de circulació dels trens a el 2026, que duraran aproximadament un any. I, de manera progressiva, a partir de 2027 entraran en funcionament les estacions del tram central següents: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, Guinardó/Hospital de Sant Pau, Maragall i Sagrera TAV.