Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les obres de la tuneladora de l'L9/L10 de metro es posen de nou en marxa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2022
Redacció

Les obres de la tuneladora de l'L9/L10 de metro es posen de nou en marxa

Imatge
Repressa obres L9/L10

En el tram central de La Sagrera a Zona Universitaria, de 9,4 quilòmetres, es posaran en funcionament 11 estacions

La represa dels treballs de la tuneladora per a completar el tram central de l’L9/L10 de metro suposaran l’obra civil més important a Catalunya dels últims 20 anys, unes obres que es posen en marxa després de 10 anys aturada i que suposaran una inversió de més de 925 milions d'euros. El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Gerardo Lertxundi, ha acudit a l'acte de repressa conjuntament amb el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, i la segona tinent d'alcaldia de Barcelona, Janet Sanz.

Les obres permetran unir el tram central entre La Sagrera i Zona Universitaria, un total de 9,4 quilòmetres on s'hi establiran 11 noves estacions. La tuneladora que ha reprès les tasques de perforació està situada a 220 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeix cap a la de Lesseps, amb l’objectiu de perforar 4,2 quilòmetres. La màquina té 100  metres de longitud i 12 de diàmetre i pesa més de 2.300 tones –com quatre Airbus 380, l’avió de passatgers més gran del món.

Equipada amb més de 300 eines de tall, una de les característiques principals d’aquesta tuneladora és que manté la pressió adequada del front d’excavació i instal·la el revestiment definitiu del túnel a mesura que va avançant. I, a més de perforar aquests 4,2 quilòmetres de túnel –a una mitjana d’uns 200  metres al mes-, en les obres cal finalitzar l’obra civil de la majoria de les estacions ja iniciada en la fase anterior, executar els treballs d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord i col·locar la llosa intermèdia, les vies i les instal·lacions al túnel del tram central, inclosa la part que està construïda però no en servei i que té 5,2 quilòmetres.

Segons han informat des de vicepresidència del Govern català, es preveu enllestir aquestes obres i iniciar les proves de circulació dels trens a el 2026, que duraran aproximadament un any. I, de manera progressiva, a partir de 2027 entraran en funcionament les estacions del tram central següents: Camp Nou, Campus Nord, Manuel Girona, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, Guinardó/Hospital de Sant Pau, Maragall i Sagrera TAV.

Imatge
Represa obres L9/L10
Darrera modificació
07.07.2022
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaInfraestructuraTúnelAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de la Festa de la Bicicleta / Foto: web de l'Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d'autobús per la Festa de la Bici i la Bicicletada Barcelona 2023

Transport
Imatge
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, durant la seva intervenció a la darrera jornada de la UIT Congrès 2023. /FOTO: PEP HERRERO (TMB). /Foto: TMB

L’estand de TMB al congrés de la UITP situa Barcelona a l’epicentre del transport públic

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Beyoncé a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
Imatge de la campanya de la UITP. /Foto: UITP

TMB s'adhereix a la declaració de Barcelona en el marc del congrés de la UITP

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estand TMB a UITP congrès. /FOTO: TMB

TMB es consolida en el taulell internacional del transport públic durant el congrés de la UITP

Empresa
Imatge
Santiago Torres durant la seva ponència / Foto:TMB

Els comitès tècnics i la 28a conferència d’Alamys es reuneixen a Barcelona

Empresa
La nova secretaria general d'ALAMYS i directora financera de TMB, Lola Bravo

TMB incrementa la seva presència internacional amb nous càrrecs a ATUC i ALAMYS

Empresa
Imatge
Una visita durant els dies del congrés de la UITP al Centre de Control de Metro a la Sagrera / Foto: TMB

Les visites internacionals a TMB, un punt fort del congrés de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons