Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Les obres de millora del servei de metro d’aquest estiu finalitzen segons el calendari previst
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.09.2024
Redacció

Les obres de millora del servei de metro d’aquest estiu finalitzen segons el calendari previst

Imatge
Obres a la L5 aquest estiu. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Obres a la L5 aquest estiu. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
< >Obres a la L5 aquest estiu. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Els treballs a les línies 2,4,5 i 10 Nord han permès renovar diferents aparells de via, reduir vibracions i millorar l’accessibilitat, segons el cas

Totes les línies de metro que han vist afectat part del seu recorregut per les obres que s’han dut a terme durant aquest estiu a la xarxa, han reobert amb normalitat segons el calendari establert. En algun cas fins i tot ho han fet abans del previst, com al tram La Salut – Gorg de la Línia 10 Nord, que va poder reobrir el dissabte 24 d’agost, 48 hores abans de la data inicialment prevista. 

Els diferents treballs han permès renovar aparells de via per millorar el servei en el cas de les línies 4,5 i 10 Nord, reduir les vibracions a les línies 2, 5 i L10 Nord, i millorar l’accessibilitat a l’estació de La Pau (L4) i a Cornellà- Centre (L5). 

Línia 5

Aquesta obra, iniciada el 25 de juny i finalitzada aquest passat dilluns, ha estat la més extensa de totes les realitzades a la xarxa durant l’estiu i ha comptat amb un pressupost de 16 milions d’euros. Entre els treballs que s’hi han fet destaca la renovació integral de 5 quilòmetres de via (de Cornellà Centre a Collblanc) que havia arribat al final de la seva vida útil. Amb aquesta actuació s’ha millorat la fiabilitat de la línia, ha augmentat el confort dels usuaris durant el viatge i s’han reduït les vibracions per l’ús de la infraestructura en aquest tram. A més, a Cornellà Centre s’ha instal·lat una agulla del tipus bretelle que millorarà la capacitat de la línia, ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència, i incrementa la capacitat de transport de l’L5: de moment, ja circularà un tren més a partir d’aquest mes de setembre. També s’ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre i així millorar l’accessibilitat de l’estació. 

A les obres realitzades a l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc, s’han renovat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó. També s’han instal·lat 14.400 metres lineals de carril d’acer, amb un total de 618 soldadures elèctriques i 243 aluminotèrmiques, i que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.

Línia 4

Les obres que s’han realitzat a l’L4 entre el 27 de juliol i el 22 d’agost han servit per millorar l’accessibilitat de l’estació de La Pau i per instal·lar una bretelle (un conjunt de desviaments que fa possible enllaçar dues vies paral·leles per fer un canvi de sentit dels trens). Aquesta actuació en la infraestructura està emmarcada en el projecte de renovació de senyalització que s’està fent a l’L4 i que, en el futur, permetrà incrementar el nombre de trens que circulen per aquesta línia. Els treballs els ha fet la Generalitat, a través de la Direcció General d’Infraestructures i Mobilitat, amb un cost d’un milió d’euros en les actuacions per posar un ascensor i d’1,5 milions d’euros per la instal·lació de la bretelle. Ha estat una inversió realitzada en part amb fons europeus. 

Línia 2

El tram entre les estacions de Paral·lel i Sagrada Família de la línia 2 va quedar fora de servei el 25 de juliol i es va reobrir el passat dilluns 26 d’agost. Els treballs, executats per la Generalitat, van servir per substituir les fixacions de les vies amb nous aparells que disposen de millores prestacions mecàniques. L’obra ha comptat amb una inversió de 5,6 milions d’euros, procedents de fons europeus a través de la Generalitat. 

Línia 10 Nord

El tram entre La Salut i Gorg va entrar en servei el dissabte 24 d’agost, dos dies abans de la data prevista inicialment. Els treballs han permès la instal·lació d’elements de via que milloraran el servei i reduiran les vibracions. S’ha renovat l’agulla del tipus bretelle o escapament doble, que permet el canvi de via dels trens a l’estació de Gorg. Amb aquesta actuació es reduiran les vibracions. Aquestes obres han estat realitzades pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat (DGIM), amb una inversió d’1 milió d’euros.

Darrera modificació
03.09.2024
Tema
Transport
  • ConceptesObresInstitucionsGeneralitatTMBServeiL10L2L4L5Anys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons