Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Nova edició dels tallers pel foment de l’autonomia al metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.01.2024
Redacció

Nova edició dels tallers pel foment de l’autonomia al metro

Imatge
Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB
Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB
< >Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB

L’estació de Badalona- Pompeu Fabra ha acollit la primera sessió de l’any d’aquesta activitat que dona eines a persones que tenen necessitats especials de mobilitat per desplaçar-se al suburbà de la ciutat

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continua apostant per una xarxa de transport públic amb criteris d’accessibilitat universal i que ofereixi un accés a un servei de mobilitat sostenible i per a tothom. En aquest marc, aquest dijous 25 de gener s’han tornat a posar en marxa els tallers pel foment de l’autonomia al metro, en els que es busca ajudar a treballar aquest aspecte durant els desplaçaments d’aquelles persones que tenen necessitats especials de mobilitat. 

Cal tenir en compte que l’accessibilitat universal ha estat un eix central de les polítiques de Responsabilitat Social de TMB, passant a ser concebuda en l'actualitat com un criteri de qualitat del servei. I en aquest sentit, el taller d’autonomia n’és una eina més, treballant per eliminar totes les barreres al transport públic i reforçant el compromís social cap a la ciutadania. 

Un dels valors principals del mateix taller es troba en el fet que aquest s’imparteix a càrrec del voluntariat sorgit del personal de metro. L’acció es planteja com una activitat senzilla, de contacte i acostament de les persones participants a les instal·lacions de metro. L’activitat s’ofereix a entitats i centres que acullen i atenen persones amb discapacitat i que abasten en essència a tres grups fonamentals: persones amb mobilitat reduïda, amb discapacitats sensorial, amb dificultats de visió o auditives, i a persones amb discapacitat intel·lectual o amb alguna de les diverses variants que es poden trobar entre els trastorns o malalties mentals i cognitives.

Badalona rep el primer taller de l’any

L’estació de Badalona-Pompeu Fabra ha acollit la primera sessió del 2024 d’aquest taller amb un trajecte que s’ha iniciat en aquest punt i que ha dut els membres de l’associació Ludàlia a planificar el seu viatge fins a l’estació de la Salut, havent de realitzar prèviament un transbordament a Gorg per canviar de la línia 2 a l'L10 Nord. 

L’activitat ha començat enfront de l’estació d’origen on la Mar Garcia, agent d’atenció al client de la Línia 5, i que forma part de l’equip de voluntaris de TMB, ha explicat com reconèixer les entrades al metro. La Mar ha explicat als participants com interpretar les diferents senyalitzacions que es troben als plànols dels accessos en el que es poden consultar els horaris, els transbordaments o quines són les opcions d’accessibilitat de la mateixa estació. Posteriorment, els assistents han agafat l’ascensor i ja al vestíbul han après a reconèixer les indicacions del mateix així com el funcionament de les màquines distribuïdores, les línies de validació i els tòtems SOS/info. Aquest element, que ha centrat bona part de l’atenció ajuda a reforçar la idea que les persones no es troben soles al metro i que poden rebre ajuda directa davant de qualsevol dubte o incidència a la xarxa. 

Imatge
Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB

Andanes i trens

Un cop a les andanes, els assistents han après com reconèixer el seu tren segons el trajecte escollit, com accedir-hi, quins són els vagons preferibles segons les seves necessitats, i a interpretar la informació que es dona des dels panells situats a les andanes. Arribat el tren, i ja dintre dels vagons, la Mar Garcia ha posat especial èmfasi en explicar que s’han de respectar els senyals acústics d’entrada i com diferenciar els seients reservats i els llocs destinats als cotxets de nadó o bicicletes. D’igual manera han rebut les instruccions necessàries per interpretar la informació que es dona dintre dels trens, així com a parar especial atenció als avisos auditius d’estació i a la informació de pantalla. Els intèrfons situats dintre del tren, les palanques d’emergència, i com i quines portes s’obren, han estat altres de les indicacions rellevants abans de procedir al transbordament cap a la línia 10 Nord. 

Imatge
Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB

Transbordament i fi del trajecte

Ja a l’estació de Gorg, la voluntària ha explicat com interpretar tots els senyals que apareixen a les andanes, i que amb caràcter direccional, indiquen on es troba la línia amb la qual es vol fer el transbordament. En arribar a la línia 10 Nord, els assistents han pogut comprovar les diferències existents entre les línies convencionals i les automàtiques, sobretot pel que fa a les portes d’andana. Ja a l’estació de la Salut han abaixat del tren per canviar d’andana seguint les indicacions pertinents, i tot seguit han iniciat el camí de tornada.

A la part final, han seguit els diferents senyals de sortida i les opcions disponibles segons els vestíbuls, i ja a la mateixa andana s’ha fet una ronda de preguntes per resoldre els darrers dubtes. Tot plegat, una experiència d’allò més enriquidora tant pels assistents com per al voluntariat, i que ajuda a reforçar l’aposta per una xarxa de transport públic amb criteris d’accessibilitat universal. 

Imatge
Taller pel foment de l'autonomia a metro. / FOTO: TMB
Darrera modificació
30.01.2024
Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaSocietatTransportConceptesAccessibilitatLlocsBadalona Pompeu FabraGorgLa SalutServeiL10L2Anys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons