Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Els Metros, Columna Vertebral de Les Comunitats i Les Ciutats Sostenibles
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.11.2019
Redacció

Els metros, columna vertebral de les comunitats i les ciutats sostenibles

Imatge
L'estació de Can Tries / Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Can Tries / Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació de Can Tries / Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Can Tries / Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat / Foto: Pep Herrero (TMB)

El transport urbà ferroviari evita cada dia que circulin 133 milions de cotxes en 178 àrees urbanes del món.

Pensats originalment per combatre la congestió en les ciutats més denses, amb el temps els metros han demostrat la seva notable capacitat de contribuir a nous creixements de les àrees urbanes amb el mínim d'externalitats negatives, fomentar el desenvolupament econòmic i millorar la qualitat de vida dels residents. Construir o ampliar metros representa fer inversions a llarg termini per aconseguir ciutats sostenibles, resilients i intel·ligents.

Així resumeix la Unió Internacional de Transports Públics (UITP) el moment dolç que viu el metro com  a sistema de transport massiu, en les conclusions de l'assemblea celebrada l'octubre passat a Madrid coincidint amb el centenari del suburbà de la capital espanyola, que vam subratllar aquí mateix.

El 2017, els metros van transportar aproximadament 53.000 milions de passatgers en 178 ciutats. Tenint en compte una ocupació mitjana d'1,3 passatgers per cotxe, es pot afirmar que els metros eviten cada dia l'equivalent a 133 milions de cotxes als carrers de les nostres urbs. D'aquesta manera, no sols protegeixen el medi sinó que igualen les oportunitats de les persones a l'hora d'accedir a oportunitats laborals, formatives i culturals.

Amb els seus nombrosos atributs positius, els metros són bons per a les persones, els negocis i la societat en conjunt, subratlla la UITP. Proporcionen a les àrees urbanes nombrosos avantatges tècnics, econòmics, polítics, socials i ambientals. Uns avantatges que encara es poden ampliar amb l'automatització.

Darrera modificació
11.11.2019
Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatPlanificacióInstitucionsAltresAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La UITP reafirma el seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic

Contingut relacionat

Imatge genèrica Sant Joan / Font: TMB

Per la revetlla de Sant Joan TMB reforçarà el servei de metro que funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa
Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons