Header Top menu
Els metros, columna vertebral de les comunitats i les ciutats sostenibles
El transport urbà ferroviari evita cada dia que circulin 133 milions de cotxes en 178 àrees urbanes del món.
Pensats originalment per combatre la congestió en les ciutats més denses, amb el temps els metros han demostrat la seva notable capacitat de contribuir a nous creixements de les àrees urbanes amb el mínim d'externalitats negatives, fomentar el desenvolupament econòmic i millorar la qualitat de vida dels residents. Construir o ampliar metros representa fer inversions a llarg termini per aconseguir ciutats sostenibles, resilients i intel·ligents.
Així resumeix la Unió Internacional de Transports Públics (UITP) el moment dolç que viu el metro com a sistema de transport massiu, en les conclusions de l'assemblea celebrada l'octubre passat a Madrid coincidint amb el centenari del suburbà de la capital espanyola, que vam subratllar aquí mateix.
El 2017, els metros van transportar aproximadament 53.000 milions de passatgers en 178 ciutats. Tenint en compte una ocupació mitjana d'1,3 passatgers per cotxe, es pot afirmar que els metros eviten cada dia l'equivalent a 133 milions de cotxes als carrers de les nostres urbs. D'aquesta manera, no sols protegeixen el medi sinó que igualen les oportunitats de les persones a l'hora d'accedir a oportunitats laborals, formatives i culturals.
Amb els seus nombrosos atributs positius, els metros són bons per a les persones, els negocis i la societat en conjunt, subratlla la UITP. Proporcionen a les àrees urbanes nombrosos avantatges tècnics, econòmics, polítics, socials i ambientals. Uns avantatges que encara es poden ampliar amb l'automatització.
- ConceptesMobilitatPlanificacióInstitucionsAltresAnys2019