Header Top menu
Informació de servei del transport públic ara també a les xarxes socials de la T-mobilitat
El servei d’informació Transmet amplia la seva cobertura i va més enllà de les emissores de ràdio gràcies als perfils de la T-mobilitat a Twitter i a la difusió pel canal de Telegram
Les xarxes socials de la T-mobilitat a Twitter i al canal de difusió de Telegram van començar a informar dilluns de les alteracions del servei de transport públic que es puguin produir a l’àrea de Barcelona. El sistema el coordina el Centre de Gestió de la Informació del Transport (CGIT), i està ubicat al centre T-mobilitat. Entre altres funcions, aquest centre informa la ciutadania de les alteracions del servei mitjançant el Transmet, una cobertura d’informació del transport públic que TMB va prestar fins a l’any 2020, i que ara és competència del CGIT.
Funcionament i seguiment
El servei a les xarxes funciona entre les 7 del matí i les 7 de la tarda, de dilluns a divendres feiners, i complementarà les informacions sorgides de les xarxes d’altres operadors, com la que presta TMB mitjançant el seu compte a Twitter, @TMBinfo.
Durant la jornada, quan es produeixi una alteració s’informarà de la modificació del servei amb indicació de la línia/es afectada, el temps d’afectació (si n’hi ha i se sap), la causa i naturalesa de l’afectació, i altres possibles detalls quan l’operador de transport afectat així ho determini. En els casos d’alteracions que siguin duradores, l’equip del TransMet durà a terme el seguiment de la seva evolució i recopilarà la informació necessària en hores punta.
Més enllà de la ràdio
El Transmet, servei amb més de dues dècades de vida, veu ampliada així la seva cobertura amb la incorporació de la difusió per les esmentades xarxes, que s'afegeix a la que ja es realitzava a través de més d’una vintena d’emissores de ràdio de Barcelona i Catalunya. L’any 2021 va arribar a realitzar unes 5.000 connexions totals.