Header Top menu
“El gran repte de TMB és mantenir l’excel·lència davant el creixement de la demanda”
Xavier Flores concedeix la seva primera entrevista com a CEO de TMB al pòdcast de comunicació interna de l’entitat, en el que reivindica el paper clau de l’empresa i de les persones que hi treballen per garantir una mobilitat eficient
Xavier Flores (Barcelona, 1968) va ser designat el passat mes de desembre conseller delegat de TMB i ara ha concedit la seva primera entrevista en la qual ha parlat del que ha suposat el primer contacte amb l’empresa, dels projectes i perspectives de futur o del paper central que juga TMB en la mobilitat actual a la ciutat de Barcelona. Flores ha fet aquestes declaracions al pòdcast “La Casa Sonora de TMB”, un canal de comunicació intern en el que es tracten diferents qüestions d’interès pel personal de la companyia.
L'entrevista, que ja es pot veure íntegrament al canal de YouTube de TMB, ha estat conduïda pel responsable de comunicació interna de TMB, Albert Piqué, i Flores ha començat fent un repàs a la seva trajectòria, majoritàriament lligada a la mobilitat. Enginyer de camins, canals i ports ha deixat clara la seva vocació de servei públic destacant el seu pas per la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, fent especial èmfasi en la relació que sempre ha tingut amb TMB gràcies a les responsabilitats atribuïdes durant la seva trajectòria. Flores ha explicat que el seus mitjans de transport preferents són el “propi transport públic i la bicicleta”, i ha explicat que no disposa de cotxe particular.
Creixement de la demanda i sostenibilitat
Pel que fa a temes estrictament d’actualitat, Flores ha explicat que “la demanda està creixent a un gran ritme i de manera important” i que el gran repte de TMB “és mantenir l’excel·lència en el seu servei” sent conscients que aquest augment de demanda “també ha d’anar acompanyat de noves inversions per afrontar-la”. En aquest sentit, ha destacat “que hem de saber evolucionar amb la societat” i ha recalcat “que cal fer enfocaments diferents per donar una resposta eficient a la demanda”.
Pel que fa a la sostenibilitat i la relació de TMB amb el medi ambient ha destacat que aquest és un assumpte cabdal per la companyia, que la descarbonització total de la flota de bús és una prioritat i que s’ha de potenciar “l’ús de les energies eficients” com a bandera de “la mobilitat que volem”.
El futur i l'L9
Els plans de futur també han estat una de les qüestions rellevants durant l’entrevista, amb el punt de mira posat en el tram central de l'L9. Flores ha destacat que aquest traçat és i serà “important per donar oxigen a les línies d’alta demanda com la 1 i la 5” però que s’ha de seguir treballant en altres perllongaments que “ja estan sobre la taula”. Igualment, ha apuntat que per avançar de cara a la futura posada en marxa d’aquest nou tram de l'L9, TMB estarà preparada i que “previsiblement durant aquest any s’encarregaran els 22 nous trens necessaris per fer possible la seva entrada en servei”.
Respecte al servei de bus, Flores ha posat especial rellevància en la nova cotxera de Zona Franca i ha explicat que “serà un referent a nivell europeu”. El conseller delegat, que en va visitar les obres, ha destacat que la nova instal·lació suposarà un abans i un després en l’operativa “d’un espai pensat per la nova flota elèctrica” i que suposarà “una gran oportunitat per aquesta xarxa”.
Pel que fa a la transformació digital, el conseller delegat ha destacat “que cal focalitzar aquestes noves tecnologies en fer allò que fem de manera àgil, més fàcil i còmode per les persones usuàries”.
La seguretat al transport públic
El tema de la seguretat al transport públic també ha estat recurrent durant la trobada i Flores ha volgut llençar un missatge de tranquil·litat en aquest aspecte. Ha explicat que els espais del transport públic són molt segurs perquè estan videovigilats, amb càmeres a la xarxa de bus i de metro, i que “el fet de disposar d’imatges de totes les incidències pot generar una alarma quan es difonen, però també ajuda que els autors no queden impunes”. Respecte a les actuacions de grafiters, ha explicat que la reacció de TMB en la reparació i neteja dels danys és “molt ràpida i encomiable”, i que aquesta tasca no s’aturarà.
Sostenibilitat financera
Respecte al tema financer, Xavier Flores ha volgut explicar que cal entendre que “TMB és una empresa que genera grans beneficis de caràcter social”, ja que retorna a la societat tot el que aquesta li dona assegurant la mobilitat de les persones i la reducció d’emissions. Flores ha explicat que “és impossible imaginar Barcelona sense els autobusos o metros de TMB”, i que el servei té un cost pel qual necessita “de la inversió, dels diners i de l'estabilitat per fer-ho possible”.
El conseller delegat també ha comentat que hi ha un pacte social sobre el finançament de TMB amb una part dels recursos aportada per ciutadans i una part aportada per les administracions, i que el que fa TMB “es utilitzar amb màxima eficiència aquests recursos”.
Agraïment a les persones que formen TMB
Flores ha volgut agrair durant l’entrevista l’acollida rebuda per part de les persones que formen l’equip humà de TMB, i alhora ha donat també les gràcies “a totes aquelles persones que fan possible la mobilitat diària”. També ha destacat que és important que s’entengui que en formar part del principal operador de transport públic, tot el personal de TMB té una funció pública imprescindible que és “garantir la mobilitat de totes les persones”.
- Altres temesEmpresaInstitucionsTMBLlocsZAL / Riu VellAnys2024