Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La Futura Llei de Mobilitat Sostenible Prioritza El Transport Públic i Els Modes Actius
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.03.2022
Redacció

La futura llei de mobilitat sostenible prioritza el transport públic i els modes actius

Imatge
Imatge al·lusiva a la llei de mobilitat sostenible creada pel Mitma
Imatge al·lusiva a la llei de mobilitat sostenible creada pel Mitma
< >Imatge al·lusiva a la llei de mobilitat sostenible creada pel Mitma

El text de l’avantprojecte, ara en tràmit d’audiència, declara la mobilitat com un dret social de la ciutadania i aposta per la descarbonització i la digitalització.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha tret a exposició pública l'avantprojecte de Llei de Mobilitat Sostenible, després que la setmana passada rebés el vistiplau del Consell de Ministres. Es tracta d’un un nou marc regulatori per al transport i la mobilitat a tot Espanya que s’inspira en quatre eixos: la mobilitat com a dret social de la ciutadania, la descarbonització, la digitalització i l’eficiència de les inversions.

La nova llei garanteix la contribució de l'Estat al sosteniment del transport urbà col·lectiu mitjançant un sistema homogeni per a totes les ciutats i predictible en el temps. A més, estableix l'obligació que les administracions vetllin per incentivar i promoure les solucions de mobilitat més sostenibles, amb prioritat per a la mobilitat activa i el transport públic col·lectiu. “Es tracta d'avançar en la transformació de la ciutat dels cotxes a la ciutat de les persones”, assegura el ministeri promotor del text.

Formació en mobilitat

Els mitjans han destacat una de les novetats de l’avantprojecte: la cobertura que dona a la possible implantació de peatges urbans en les zones de baixes emissions, possibilitat que queda en mans dels ajuntaments. Però n’hi ha d’altres. En el vessant social, la llei fomenta la realització de campanyes de conscienciació i sensibilització per a tota la ciutadania en matèria de mobilitat sostenible i segura, i preveu la introducció de formació en aquest àmbit al llarg de tot el currículum, des de l'etapa escolar, amb continguts d'educació viària, convivència i ús de tots els modes de transport i mobilitat sostenible en condicions de seguretat.

A més, s'introdueix l'obligació que les empreses de més de 500 treballadors disposin de plans de mobilitat sostenible a la feina. Aquests plans es consideren una eina imprescindible per avançar en l’impuls de la mobilitat sostenible en els trajectes d’anada i tornada a la feina. Les empreses poden optar per diferents alternatives com ara potenciar la mobilitat activa, l'elèctrica, la compartida o el transport col·lectiu o bé apostar per flexibilitzar els horaris d'entrada i sortida i el teletreball.

Hi ha més informació i el text complet de l’avantprojecte al web del Mitma.

Darrera modificació
09.03.2022
Tema
Transport
  • ConceptesNormativaInstitucionsAltresAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Barcelona i Madrid demanen al Govern estatal una llei de finançament del transport urbà

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als dos concerts de Morat al Palau Sant Jordi

Transport
Nou carril bus senyalitzat / Foto: Pep Herrero (TMB)

Desconvocada la vaga d'autobusos de TMB

Transport
tren estacionat a Diagonal L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB incrementa el nombre de trens a les línies 1 i 5 els dissabtes i els dies feiners

Transport
TMB aposta per l'hidrogen com a font d'energia per a la seva flota de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturades demà dimecres, 14 d’octubre

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge genèrica metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

2000 - 2012: El metro del nou mil·lenni

Història
Imatge
La directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, rep el Premi Entorn Inclusiu d'Eurofirms Foundation / Foto: Eurofirms

TMB, reconeguda amb el Premi Entorn Inclusiu d’Eurofirms Foundation

Societat
Imatge bus hidrogen / Foto:  TMB

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturades d'avui dijous, 8 d’octubre

Empresa
Imatge
Presentació dels primers troleibusos, any 1941 / Foto Arxiu TMB

Els primers troleibusos s'estrenaven a Barcelona fa 85 anys

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons