Header Top menu
El conseller delegat de TMB aborda els reptes de la gestió de la mobilitat del futur
Gerardo Lertxundi ha assistit a la trobada informativa del Forum Executive en una xerrada que podeu trobar en vídeo, i en el que ha explicat el Pla Estratègic 2025 de TMB, la transformació que suposarà la posada en marxa del tram central de l'L9 i els reptes de futur com a operador global de mobilitat.
El conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, ha protagonitzat avui les trobades informatives que organitza el Forum Executive amb una xerrada en la qual ha abordat el reptes que comporta la gestió de la mobilitat del futur. TMB, com a operador global de transport públic que suma més de 545 milions de validacions l'any entre bus i metro, juga un paper destacat a l'hora de fer front a tots els desafiaments i la gestió d'aquests ha estat un dels eixos centrals sobre els quals ha girat aquesta trobada.
Rècord en l'ús del transport públic
El CEO de TMB ha començat la seva intervenció explicant que el transport públic i la mobilitat activa suposen el 84% dels desplaçaments interns a Barcelona i que "la majoria d'aquests desplaçaments es fan amb TMB". Lertxundi també ha recordat que l'operadora té capacitat i caràcter metropolità i ha assegurat que "2023 serà un any de rècord absolut d'ús del transport públic"
Pla Estratègic 2025
Seguidament, Gerardo Lerxtundi, ha anat desgranant els punts que inclou el Pla Estratègic 2025 de TMB i n'ha destacat alguns dels punts més rellevants i que ja s'han fet realitat. Així, la posada en servei dels nous trens 7000 a la xarxa de metro, les noves estacions, el desenvolupament del bus a demanda, el creixement de la flota de bus zero emissions o el nou servei de bicicleta compartida han estat alguns dels exemples amb els quals el CEO ha exemplificat l'aplicació d'aquest Pla Estratègic.
El conseller delegat ha destacat especialment el paper que la xarxa de bus juga en els compromisos pel que fa a la sostenibilitat explicant en aquest sentit que "a finals d'any el 27% de la nostra flota ja serà de zero emissions". També ha recordat que ja existeixen 4 línies de bus que compleixen amb aquest repte com són la V15, la H12, la H16 i la X1, que funciona amb vehicles impulsats per hidrogen. Gerardo ha afirmat que "es busca arribar com abans possible a una flota que generi zero emissions".
L'L9 com a transformadora de la mobilitat
Com a eix central vertebrador de la mobilitat del futur, el conseller delegat ha volgut destacar especialment el paper que ha de jugar la posada en servei del tram central de l'L9. Segons Lertxundi "aquest tram transformarà la mobilitat de Barcelona, ja que uneix diferents municipis i elements claus en la mobilitat de la ciutadania de Barcelona i la seva àrea metropolitana". Hospitals, l'aeroport, la Zona Universitària o el Camp Nou formaran part d'aquest nou traçat, la construcció del qual avança a bon ritme. Es preveu que aquesta infraestructura acabarà sent la línia més utilitzada amb 117 milions de validacions l'any, superant així l'L1, que actualment és la xarxa que transporta més viatgers.
Els reptes de futur
El conseller delegat ha volgut tancar la seva intervenció explicant els reptes als quals s'enfronta TMB i que passen per millorar encara més l'oferta, avançar en la digitalització, mantenir la sostenibilitat com a eix central dels objectius de TMB i el finançament del transport públic. En aquest aspecte ha citat un estudi que la Universitat Pompeu Fabra va realitzar el 2021 en el que es valorava que l'activitat de TMB genera un valor global de 2.395,6 milions d'euros anuals per al conjunt de Catalunya, 6,5 cops més del que rep com aportacions de les administracions.