Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona ocupa la setena posició d’Europa en ús del transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.02.2016
Oriol Pàmies

Barcelona ocupa la setena posició d’Europa en ús del transport públic

Imatge
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Autobusos i accés de metro a la plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero

L’Eurobaròmetre 2015, un ampli estudi d’opinió elaborat periòdicament per la Comissió Europea, revela que els barcelonins estan satisfets amb el transport públic urbà i en general amb la ciutat en què viuen.

El 66% dels ciutadans de Barcelona fan servir habitualment el transport públic com a primera opció per als desplaçaments quotidians, segons es desprèn de l’Eurobaròmetre 2015 sobre qualitat de vida a les ciutats, un estudi dirigit per la Comissió Europea i publicat la setmana passada que recull les opinions de més de 40.000 persones de 79 ciutats i 4 àrees metropolitanes del continent.

Aquesta dada situa Barcelona en la setena posició en l'ús declarat del transport públic urbà (metro, autobusos, tramvies, ferris i similars), només darrere de París, Viena, Zuric, el Gran París, Praga i Budapest, i davant de les altres 75 metròpolis analitzades.

L’Eurobaròmetre estudia també el grau de satisfacció dels europeus en relació amb el seu transport urbà. I en aquest aspecte Barcelona queda ben situada, perquè el 76% dels enquestats es manifesten satisfets (el 24% molt satisfets i el 52% bastant satisfets) amb el metro i els autobusos. Per contra, el 13% es declaren bastant insatisfets i el 8% molt insatisfets.

Comparant amb l’estudi anterior, del 2012, el transport públic ha guanyat popularitat entre els barcelonins: llavors els satisfets eren el 69% i els insatisfets el 28%. La ciutat capdavantera, en totes dues onades, ha resultat ser Zuric, amb uns envejables percentatges d’adhesió del 95% i el 97%.

A continuació resumim altres dades que criden l’atenció:

  • Barcelona, en el lloc 36è de 83, és la ciutat mediterrània en què és més elevada la satisfacció amb el transport públic urbà. Les primeres 35 són totes del nord i del centre d’Europa.
  • En aquesta classificació Barcelona ha pujat set llocs: el 2012 era 43a.
  • El transport públic és el segon atribut de la qualitat de vida urbana que té més acceptació entre els barcelonins, darrere dels espais públics.
  • De les quatre ciutats espanyoles analitzades (les altres són Madrid, Màlaga i Oviedo), a Barcelona és on el grau de satisfacció pel transport públic urbà és més alt.
  • La satisfacció general dels enquestats de Barcelona sobre la pròpia ciutat també ha crescut els últims tres anys: el 2012 eren el 90% els que se’n sentien contents, i el 2015 han estat el 94%.

L’estudi complet, el treball de camp del qual es va realitzar entre maig i juny de l’any passat, es pot consultar en edició anglesa al web de la Comissió Europea o bé clicant l'enllaç de la piulada següent:

New Flash EB on Quality of life in Cities published. 79 Cities surveyed ! https://t.co/A6oE2936om

— EuroBarometer (@EurobarometerEU) febrero 1, 2016
Darrera modificació
05.02.2016
Tema
Transport
  • ConceptesDadesEstudisMobilitatInstitucionsAltresLlocsBarcelonaAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons