Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona, al capdavant de les ciutats espanyoles en mobilitat sostenible
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.10.2021
Redacció

Barcelona, al capdavant de les ciutats espanyoles en mobilitat sostenible

Imatge
L'estació de Catalunya de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Catalunya de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >L'estació de Catalunya de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
L'estació de Catalunya de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estudi de la consultoria IdenCity corresponent al 2021 assenyala el transport públic, i en especial la xarxa de metro, com a punt fort de la capital catalana.

Madrid, Barcelona i Bilbao són les ciutats espanyoles que acrediten un grau més alt de compliment en la consolidació de la mobilitat sostenible, segons es desprèn de la segona edició de l'Índex de Mobilitat Sostenible de les Ciutats d'Espanya (IMSCE), corresponent a l'any 2021, realitzat per la consultoria IdenCity, especialitzada en processos de transformació de ciutats i territoris.

L'índex mesura, analitza i avalua els sistemes de mobilitat de 82 ciutats de tot Espanya i per primera vegada inclou també un estudi detallat de set àrees de transport públic integrat. Els resultats es poden consultar amb detall al web del projecte.

L'informe assegura que les ciutats espanyoles continuen fent passos cap a la consolidació d'una mobilitat sostenible, amb un grau de compliment mitjà del 50,8%, superat clarament per ciutats com Madrid (63,6%), Barcelona (62,5%) i Bilbao (61%).

Accessibilitat i cobertura

Segons l'informe, Barcelona destaca per la prioritat d'ús del sòl destinat a infraestructures de transport i la longitud de vies adaptades per a ús dels vianants, l'accessibilitat i la cobertura en el transport públic, així com el servei de metro i el servei nocturn d'autobús. També despunta per la bona gestió i governança dels sistemes de mobilitat, la pressió fiscal als vehicles privats i pesants, la despesa i inversió municipal en protecció contra la contaminació acústica, lumínica i atmosfèrica o la inversió i la despesa en transport públic.

En el costat oposat, l'índex reflecteix com a punts de millora la densitat de vehicles, així com els índexs d'accidents i de sinistralitat lleu en vies urbanes.

En general els estàndards de salut i seguretat són els que obtenen la millor puntuació mitjana en termes de compliment dins de l'IMSCE 2021, amb una qualificació d'un 89,9% i 84,4%, respectivament.

Un dels punts encara en vies de creixement, segons l'estudi, és el denominat preferències de la demanda dels serveis de mobilitat, que fa referència a la contribució i promoció per part dels governs municipals de l'ús del transport públic i col·lectiu, i en el qual Barcelona és l'única ciutat que sobresurt, amb un grau de compliment d'un 73,5%.

Una altra categoria amb seguiment desigual és la que fa referència a l'ordenament territorial i el desenvolupament urbà, que analitza les relacions recíproques entre la idoneïtat dels desenvolupaments urbanístics: el grau de compliment ascendeix a un 27,5% de mitjana, i Barcelona (62,5%), Sevilla (57,6%) i Salamanca (51,5%) són les més avantatjades.

L'Índex de Mobilitat inclou en la seva edició de 2021 per primera vegada un informe complementari i diferenciat de les àrees de transport públic integrat, que estudia la unitat que compon la metròpoli juntament amb els municipis que interactuen al seu voltant.
Les set àrees estudiades aconsegueixen un 55,1% de compliment en termes de mobilitat sostenible i, per ordre, l'àrea de Barcelona, composta per 17 municipis, obté el grau de compliment més alt, amb un 64,4%.

Darrera modificació
19.10.2021
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisMobilitatInstitucionsAltresLlocsBarcelonaAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport

Últimes notícies

Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons