Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Bangladesh inaugura a la seva capital la primera línia de metro de tot el país
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.01.2023
Redacció

Bangladesh inaugura a la seva capital la primera línia de metro de tot el país

Imatge
Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL
Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL

Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL

Dacca, amb 22 milions d’habitants, era una de les ciutats més grans del món que encara no disposava d’aquest mètode de transport

El passat 28 de desembre es va inaugurar a Dacca la primera línia de metro que entra en funcionament al país asiàtic de Bangladesh. Es tracta d’un tram de l’L6, amb un recorregut d'11,7 quilòmetres, i 9 estacions que discorren dintre de la capital bengalí i que uneix les zones d'Uttara, al nord de la ciutat, amb Agargaon, a la part sud d'aquesta. Aquest primer tram de la línia 6 de metro dona el tret de sortida a un pla estratègic de transport concebut per als pròxims 20 anys, i que sota la direcció de l’Autoritat del Transport de Dacca, centra el seu focus a mitigar els efectes del trànsit d’una metròpoli que compta amb uns 22 milions d’habitants. L’objectiu final és que Dacca es trobi connectada el 2030 mitjançant sis línies de metro cobertes per més de 100 estacions.

Aquesta primera línia funcionarà amb una infraestructura d’alineació elevada (aqüeducte similar al que trobem a l'L10 sud de Barcelona) i, per tant, en aquest cas, no disposarà d’estacions subterrànies. Un cop finalitzats tots els seus trams, l’L6 acabarà unint l’esmentada zona d’Uttara amb Kamalapur, molt a prop de l’estació central de trens de la capital i on disposarà d’un transbord amb les futures línies 1,2 i 4. El recorregut complet d’aquesta L6 disposarà de 16 estacions i el seu viatge total durarà uns 38 minuts, molt per sota de les 3 hores que avui dia es triga a fer el mateix recorregut amb autobús pels seus caòtics carrers.

Trens amb origen japonès

L’operador Dacca Mass Transit, encarregat de les operacions de metro a la capital, va atorgar la construcció dels primers 24 combois a un conglomerat format per la divisió de trens de les firmes Kawasaki i Mitsubishi. Cadascun d’aquests trens, anirà equipat amb 6 vagons, construïts en acer inoxidable, de 19,8 metres de llarg i amb un ample de 2,95 metres.  

Imatge
Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL
Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL

Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL

 

Així, cada tren disposarà de 306 seients en total i un espai per fins a 1700 passatgers dempeus. Els vagons venen equipats amb climatització, càmeres de vigilància internes i externes, i quatre jocs de portes dobles. També s’ha confirmat que cada tren disposarà d’un vagó exclusiu per dones.

Per la seva banda, l’empresa japonesa Toshiba ha subministrat a la infraestructura un sistema d’emmagatzematge de l’energia provinent de la regeneració de la frenada dels trens, similar al que Transports Metropolitans de Barcelona fa servir i que es va anunciar en la presentació del Pla d’Eficiència Energètica i estalvi de metro i bus el passat mes de setembre.

Darrera modificació
12.01.2023
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesMobilitatInstitucionsTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al 46è Trial Indoor Solo Moto i el 3r Womens Trophy al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Michael Bublé al Palau Sant Jordi

Transport
Posada en marxa del servei AMBici. /Foto: AMB

L’AMB ha posat en marxa l’AMBICI a sis municipis de la metròpolis de Barcelona

Transport
Imatge
Mampares d'ús assitencial

Les noves mampares permeten salvaguardar la intimitat dels afectats en incidències assistencials 

Transport

Últimes notícies

Imatge
Reunió del Consell Assessor de TMB

El Consell Assessor de TMB planteja els reptes de present i futur de l'entitat

Empresa
Imatge
Els participants de la taula rodona. Foto: Pep Herrero

Empreses i experts debaten estratègies, projectes i realitats d’innovació d’autobusos

Empresa
Imatge
Imatge Josep Maria Espinàs / FONT: Col·legi de Periodistes de Catalunya

La mirada de Josep Maria Espinàs al metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Andana original de l'estació Joanic als anys 70 / Arxiu Fundació TMB

50 anys de la creació de la línia 4 de metro de Barcelona

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons