Header Top menu
Bangladesh inaugura a la seva capital la primera línia de metro de tot el país
Dacca, amb 22 milions d’habitants, era una de les ciutats més grans del món que encara no disposava d’aquest mètode de transport
El passat 28 de desembre es va inaugurar a Dacca la primera línia de metro que entra en funcionament al país asiàtic de Bangladesh. Es tracta d’un tram de l’L6, amb un recorregut d'11,7 quilòmetres, i 9 estacions que discorren dintre de la capital bengalí i que uneix les zones d'Uttara, al nord de la ciutat, amb Agargaon, a la part sud d'aquesta. Aquest primer tram de la línia 6 de metro dona el tret de sortida a un pla estratègic de transport concebut per als pròxims 20 anys, i que sota la direcció de l’Autoritat del Transport de Dacca, centra el seu focus a mitigar els efectes del trànsit d’una metròpoli que compta amb uns 22 milions d’habitants. L’objectiu final és que Dacca es trobi connectada el 2030 mitjançant sis línies de metro cobertes per més de 100 estacions.
Aquesta primera línia funcionarà amb una infraestructura d’alineació elevada (aqüeducte similar al que trobem a l'L10 sud de Barcelona) i, per tant, en aquest cas, no disposarà d’estacions subterrànies. Un cop finalitzats tots els seus trams, l’L6 acabarà unint l’esmentada zona d’Uttara amb Kamalapur, molt a prop de l’estació central de trens de la capital i on disposarà d’un transbord amb les futures línies 1,2 i 4. El recorregut complet d’aquesta L6 disposarà de 16 estacions i el seu viatge total durarà uns 38 minuts, molt per sota de les 3 hores que avui dia es triga a fer el mateix recorregut amb autobús pels seus caòtics carrers.
Trens amb origen japonès
L’operador Dacca Mass Transit, encarregat de les operacions de metro a la capital, va atorgar la construcció dels primers 24 combois a un conglomerat format per la divisió de trens de les firmes Kawasaki i Mitsubishi. Cadascun d’aquests trens, anirà equipat amb 6 vagons, construïts en acer inoxidable, de 19,8 metres de llarg i amb un ample de 2,95 metres.
Així, cada tren disposarà de 306 seients en total i un espai per fins a 1700 passatgers dempeus. Els vagons venen equipats amb climatització, càmeres de vigilància internes i externes, i quatre jocs de portes dobles. També s’ha confirmat que cada tren disposarà d’un vagó exclusiu per dones.
Per la seva banda, l’empresa japonesa Toshiba ha subministrat a la infraestructura un sistema d’emmagatzematge de l’energia provinent de la regeneració de la frenada dels trens, similar al que Transports Metropolitans de Barcelona fa servir i que es va anunciar en la presentació del Pla d’Eficiència Energètica i estalvi de metro i bus el passat mes de setembre.