Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Bangladesh inaugura a la seva capital la primera línia de metro de tot el país
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.01.2023
Redacció

Bangladesh inaugura a la seva capital la primera línia de metro de tot el país

Imatge
Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL
Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL
< >Nou metro de Bangladesh. /Foto: DMTCL

Dacca, amb 22 milions d’habitants, era una de les ciutats més grans del món que encara no disposava d’aquest mètode de transport

El passat 28 de desembre es va inaugurar a Dacca la primera línia de metro que entra en funcionament al país asiàtic de Bangladesh. Es tracta d’un tram de l’L6, amb un recorregut d'11,7 quilòmetres, i 9 estacions que discorren dintre de la capital bengalí i que uneix les zones d'Uttara, al nord de la ciutat, amb Agargaon, a la part sud d'aquesta. Aquest primer tram de la línia 6 de metro dona el tret de sortida a un pla estratègic de transport concebut per als pròxims 20 anys, i que sota la direcció de l’Autoritat del Transport de Dacca, centra el seu focus a mitigar els efectes del trànsit d’una metròpoli que compta amb uns 22 milions d’habitants. L’objectiu final és que Dacca es trobi connectada el 2030 mitjançant sis línies de metro cobertes per més de 100 estacions.

Aquesta primera línia funcionarà amb una infraestructura d’alineació elevada (aqüeducte similar al que trobem a l'L10 sud de Barcelona) i, per tant, en aquest cas, no disposarà d’estacions subterrànies. Un cop finalitzats tots els seus trams, l’L6 acabarà unint l’esmentada zona d’Uttara amb Kamalapur, molt a prop de l’estació central de trens de la capital i on disposarà d’un transbord amb les futures línies 1,2 i 4. El recorregut complet d’aquesta L6 disposarà de 16 estacions i el seu viatge total durarà uns 38 minuts, molt per sota de les 3 hores que avui dia es triga a fer el mateix recorregut amb autobús pels seus caòtics carrers.

Trens amb origen japonès

L’operador Dacca Mass Transit, encarregat de les operacions de metro a la capital, va atorgar la construcció dels primers 24 combois a un conglomerat format per la divisió de trens de les firmes Kawasaki i Mitsubishi. Cadascun d’aquests trens, anirà equipat amb 6 vagons, construïts en acer inoxidable, de 19,8 metres de llarg i amb un ample de 2,95 metres.  

Imatge
Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL
Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL
>Interior dels vagons dels trens del metro de Dacca. /Foto: DMTCL

 

Així, cada tren disposarà de 306 seients en total i un espai per fins a 1700 passatgers dempeus. Els vagons venen equipats amb climatització, càmeres de vigilància internes i externes, i quatre jocs de portes dobles. També s’ha confirmat que cada tren disposarà d’un vagó exclusiu per dones.

Per la seva banda, l’empresa japonesa Toshiba ha subministrat a la infraestructura un sistema d’emmagatzematge de l’energia provinent de la regeneració de la frenada dels trens, similar al que Transports Metropolitans de Barcelona fa servir i que es va anunciar en la presentació del Pla d’Eficiència Energètica i estalvi de metro i bus el passat mes de setembre.

Darrera modificació
12.01.2023
Tema
Transport
  • Altres temesTransportConceptesMobilitatInstitucionsTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport
Media Name: 001-incidancia-metro_1.jpg

Les obres de millora d’accessibilitat afectaran l’estació de Clot de l’L2 en direcció Paral·lel de l’11 al 17 d’agost

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Blackpink a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport

Últimes notícies

Imatge
Imatge de la campanya / Font: TMB

Quan viatgis en metro i bus, fes-ho de manera segura

Societat
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Imatge nou sistema refrigeració Plaça de Sants / Foto: M.A. Cuartero

TMB instal·la un nou sistema de refrigeració a les andanes de l’estació de metro Plaça de Sants

Innovació
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons