Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El 95% de la ciutadania de Barcelona està a favor de més transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.08.2020
Redacció

El 95% de la ciutadania de Barcelona està a favor de més transport públic

Imatge
Autobús de la línia V19 al passeig de Sant Joan / Foto: TMB
Autobús de la línia V19 al passeig de Sant Joan / Foto: TMB
< >Autobús de la línia V19 al passeig de Sant Joan / Foto: TMB
Autobús de la línia V19 al passeig de Sant Joan / Foto: TMB

El Baròmetre semestral, elaborat durant la fase de represa després del confinament, constata els canvis en els hàbits de mobilitat a causa de la pandèmia.

El 94,7% dels enquestats en el Baròmetre corresponent al juliol del 2020, que s'ha elaborat a partir de 805 entrevistes telefòniques fetes entre el 3 i el 13 de juliol, veu positiu fomentar el transport públic, el 77,9% —vuit de cada deu— està d'acord amb l'ampliació de l'espai per a vianants, i un 57,9% es mostra també partidari de construir més carrils bici.

El Baròmetre és una enquesta de periodicitat semestral de l'Ajuntament de Barcelona que en aquesta edició estava dedicada a aspectes vinculats amb la pandèmia de la Covid-19 i algunes de les seves conseqüències, com ara el canvi d'hàbits en la mobilitat. Per dur-lo a terme s'ha preguntat a la ciutadania pel seu grau d'acord amb diverses mesures per regular el futur de la mobilitat i de l'espai públic a la ciutat.

Descens en la mobilitat i canvi de tendència

La crisi sanitària generada per la Covid-19, sumada a la fi del període escolar i a la implementació del treball a distància, ha comportat un descens significatiu en els viatges de mobilitat obligada.

Només el 38,2% dels entrevistats es desplacen actualment per motius de feina i estudis. De les persones que ara no es desplacen, un 44,8% sí que ho feien abans del confinament: són els estudiants, que han finalitzat les classes, i persones que han deixat d'assistir presencialment al seu lloc de treball, fonamentalment amb edats compreses entre els 25 i els 55 anys.

Alhora, hi ha hagut canvis en l'ús dels mitjans de transport utilitzats per anar al lloc habitual de treball o a estudiar.

El 50,2% dels enquestats, que es desplaçaven per feina o estudis, utilitzaven el transport públic ferroviari, el metro i FGC o Rodalies abans de la pandèmia, i ara la xifra es redueix al 33,3%. El percentatge de persones que van amb bus ha passat del 24,3% al 20,2%. En canvi, el nombre de persones que van a peu creix del 16,8% d’abans al 19,2% d'ara, i també ho fa la bicicleta particular, que passa del 6,5% al 8,1%. L'ús del cotxe —del 13,6% al 28,9%— i l’ús de la moto —del 9,7% al 15,1%— també pugen.

Finalment, en relació amb la valoració de la gestió de l'emergència sanitària, el Baròmetre constata que gairebé un 70% de la ciutadania aprova la tasca realitzada per l'Ajuntament i la situa en la franja de molt bona, bona, normal o regular.

Més informació a la nota de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
04.08.2020
Tema
Transport
  • Conceptes#covid19MobilitatInstitucionsAjuntamentLlocsBarcelonaAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Miguel Bosé al Palau Sant Jordi

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Imagine Dragons a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la cantant japonesa Ado al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons