Header Top menu
TMB col·labora amb la campanya 'Prou assetjament sexual. No en passem ni una'
El Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya engega aquesta setmana una nova onada de la campanya 'Prou assetjament sexual. No en passem ni una', enfocada a reduir l'assetjament sexual a l'entorn de l'oci nocturn.
✋🏼 Que et gravin, fotografiïn i difonguin imatges teves compromeses, és delicte.
— Interior (@interiorcat) February 10, 2022
A Catalunya, l'assetjament sexual es pot sancionar des de 1.001 a 10.000 euros. Tolerància zero, denuncia. #NoEnPassemNiUna
📞 Telèfon d'atenció a la víctima 24 h: 900 900 120 pic.twitter.com/AbnLM8Nlal
Des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) impulsem tot tipus d'accions contra l'assetjament sexual, de fet el Pla Estratègic TMB 2025 preveu diverses accions (algunes ja iniciades) en aquesta línia i per una tolerància zero amb la discriminació i l'assetjament al transport públic. En aquest sentit, TMB també se suma a iniciatives d'altres entitats, com ara la campanya contra l'assetjament sexual en entorns d'oci del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya 'Prou assetjament sexual. No en passem ni una'.
L’objectiu de la campanya és prevenir atacs contra la llibertat i indemnitat sexuals de les persones i donar-hi la millor resposta. S'estableix un protocol que preveu criteris interpretatius i operatius per a l’actuació dels professionals de la seguretat que desenvolupen les seves funcions a Catalunya quan es trobin davant de conductes d’assetjament sexual no previstes al Codi Penal, però que es consideren constitutives d’infracció administrativa. Aquest protocol és un punt de partida en l’actuació i coordinació dels diferents professionals de la seguretat que exerceixen les seves funcions a Catalunya. L’àmbit territorial del protocol és tot el territori de Catalunya i l’apliquen la policia de la Generalitat (Mossos d’Esquadra), les policies locals, els professionals de la seguretat i les entitats que s’hi adhereixin. A més, aquest protocol s’aplica a tots els establiments, persones, organismes o entitats, tant públics com privats, que formalitzin el corresponent conveni d’adhesió amb el Departament d’Interior, el qual ha de recollir els compromisos de les dues parts.
TMB, que comparteix els valors que impulsen la campanya, hi dona suport fent-ne difusió a través dels seus diferents canals a xarxes socials i al canal MouTV, que retransmet a la xarxa de metro i bus, on cada dia viatgen prop de 2 milions de persones.