Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB i l’IMPD fomenten l’ús correcte dels espais reservats al transport públic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.12.2024
Premsa TMB

TMB i l’IMPD fomenten l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Amb motiu del Dia Internacional de la Discapacitat es llança la campanya “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, realitzada conjuntament entre TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD)

Imatge
Presentació de la campanya, /Foto: Pep Herrero (TMB)
Presentació de la campanya, /Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Presentació de la campanya, /Foto: Pep Herrero (TMB)

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Institut Municipal de Persones amb discapacitat (IMPD) han engegat avui una nova campanya per conscienciar sobre l’ús correcte dels espais del transport públic reservats a les persones amb mobilitat reduïda i persones amb discapacitat. Sota el lema “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, el missatge vol fomentar l’ús correcte dels seients preferents, els espais reservats per a cadira de rodes i els ascensors de la xarxa de transport públic de TMB. La campanya  vol donar també visibilitat al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda i amb discapacitat, traslladar de manera clara el concepte de “Prioritat Absoluta” i impactar en els usuaris i les usuàries que no respecten el espais, ja sigui de manera intencional o de manera inconscient. La campanya es pot veure avui a la xarxa de metro i a tots els canals digitals de TMB.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha presentat aquesta campanya amb motiu del Dia Internacional de la Discapacitat i ho ha fet amb la presidenta de l’IMPD, Marta Villanueva. Bonet ha explicat durant la presentació que aquesta campanya “és per seguir avançant  perquè totes les persones amb alguna discapacitat puguin exercir el seu dret a la mobilitat”.  En aquest sentit, cal recordar que ja el 2023 es va fer una campanya amb l’IMPD també per conscienciar sobre la prioritat per a les persones que ho necessiten als espais reservats. I és que, tal com ha destacat la presidenta de TMB, “l’accessibilitat i el civisme al transport públic són temes prioritaris per a TMB”. Així, Bonet ha recordat també que la xarxa de bus ja és totalment accessible i que “a la xarxa de metro s’està treballant per passar del 94% d’adaptació actual a un 100% en els pròxims anys”.

Per la seva banda, la regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la soledat, i presidenta de l’IMPD, Marta Villanueva, ha explicat que Barcelona “és una ciutat capdavantera en accessibilitat” i que treballa per garantir l’accessibilitat al transport per innovar en l’aplicació de polítiques inclusives”. “Però per fer de la nostra ciutat un entorn plenament accessible necessitem la col•laboració ciutadana”, ha destacat. A més, ha afegit que “aquesta campanya vol sensibilitzar el veïnat sobre la necessitat de cedir els seients reservats” i ha explicat que cal pensar que les persones amb mobilitat reduïda només poden ocupar els espais reservats. “Respectem la prioritat i contribuïm a fer de Barcelona una ciutat per a tothom”, ha remarcat.

Campanya pedagògica

Un dels reptes que presenta la campanya és la d’apel·lar directament a les persones usuàries que de manera voluntària o de forma totalment inconscient, fan servir aquests espais reservats. Així, es tracta d’una campanya pedagògica, directa i precisa que vol arribar al màxim d’audiència possible.

El missatge serà protagonitzat per testimonis reals que transmeten en primera persona la problemàtica que poden generar els comportaments irrespectuosos amb els espais reservats a persones amb mobilitat reduïda i a les persones amb discapacitat. Aquests testimonis interpel·len directament a les persones usuàries amb un llenguatge clar i senzill.

La campanya es pot veure avui a tota la xarxa de metro, canals digitals i megafonia, en motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.  A banda, aquesta campanya es destacarà als webs de l’Ajuntament de Barcelona, l’IMPD i de TMB. A més, es podrà trobar a les xarxes socials dels tres organismes i, cap a mitjans de desembre, arribarà a les pantalles dels vehicles de la xarxa de bus. D’igual manera comptarà amb falques a la megafonia de metro, visuals, vinilats i es difondrà via mailing. 

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesCivismeRSCUsuarisInstitucionsAjuntamentTMBAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (146.98 KB)
Presentació de la campanya, /Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (39.94 KB)
Presentació de la campanya. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.54 MB)
Presentació de la campanya. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.51 MB)
Presentació de la campanya. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (1.92 MB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Un moment de la visita d'obres d'avui / Font:  M. A. Cuartero (TMB)

Les obres de la línia 4 de metro avancen al ritme previst i ja superen el 60% d’execució

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Kendrick Lamar i SZA a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport

Últimes notícies

Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa
Imatge
Visita de portes obertes als simuladors del metro.

300 persones visiten els simuladors de TMB per "conduir" el metro per un dia

Empresa
Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons