Header Top menu
TMB i l’IMPD fomenten l’ús correcte dels espais reservats al transport públic
Amb motiu del Dia Internacional de la Discapacitat es llança la campanya “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, realitzada conjuntament entre TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD)
Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Institut Municipal de Persones amb discapacitat (IMPD) han engegat avui una nova campanya per conscienciar sobre l’ús correcte dels espais del transport públic reservats a les persones amb mobilitat reduïda i persones amb discapacitat. Sota el lema “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, el missatge vol fomentar l’ús correcte dels seients preferents, els espais reservats per a cadira de rodes i els ascensors de la xarxa de transport públic de TMB. La campanya vol donar també visibilitat al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda i amb discapacitat, traslladar de manera clara el concepte de “Prioritat Absoluta” i impactar en els usuaris i les usuàries que no respecten el espais, ja sigui de manera intencional o de manera inconscient. La campanya es pot veure avui a la xarxa de metro i a tots els canals digitals de TMB.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha presentat aquesta campanya amb motiu del Dia Internacional de la Discapacitat i ho ha fet amb la presidenta de l’IMPD, Marta Villanueva. Bonet ha explicat durant la presentació que aquesta campanya “és per seguir avançant perquè totes les persones amb alguna discapacitat puguin exercir el seu dret a la mobilitat”. En aquest sentit, cal recordar que ja el 2023 es va fer una campanya amb l’IMPD també per conscienciar sobre la prioritat per a les persones que ho necessiten als espais reservats. I és que, tal com ha destacat la presidenta de TMB, “l’accessibilitat i el civisme al transport públic són temes prioritaris per a TMB”. Així, Bonet ha recordat també que la xarxa de bus ja és totalment accessible i que “a la xarxa de metro s’està treballant per passar del 94% d’adaptació actual a un 100% en els pròxims anys”.
Per la seva banda, la regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la soledat, i presidenta de l’IMPD, Marta Villanueva, ha explicat que Barcelona “és una ciutat capdavantera en accessibilitat” i que treballa per garantir l’accessibilitat al transport per innovar en l’aplicació de polítiques inclusives”. “Però per fer de la nostra ciutat un entorn plenament accessible necessitem la col•laboració ciutadana”, ha destacat. A més, ha afegit que “aquesta campanya vol sensibilitzar el veïnat sobre la necessitat de cedir els seients reservats” i ha explicat que cal pensar que les persones amb mobilitat reduïda només poden ocupar els espais reservats. “Respectem la prioritat i contribuïm a fer de Barcelona una ciutat per a tothom”, ha remarcat.
Campanya pedagògica
Un dels reptes que presenta la campanya és la d’apel·lar directament a les persones usuàries que de manera voluntària o de forma totalment inconscient, fan servir aquests espais reservats. Així, es tracta d’una campanya pedagògica, directa i precisa que vol arribar al màxim d’audiència possible.
El missatge serà protagonitzat per testimonis reals que transmeten en primera persona la problemàtica que poden generar els comportaments irrespectuosos amb els espais reservats a persones amb mobilitat reduïda i a les persones amb discapacitat. Aquests testimonis interpel·len directament a les persones usuàries amb un llenguatge clar i senzill.
La campanya es pot veure avui a tota la xarxa de metro, canals digitals i megafonia, en motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. A banda, aquesta campanya es destacarà als webs de l’Ajuntament de Barcelona, l’IMPD i de TMB. A més, es podrà trobar a les xarxes socials dels tres organismes i, cap a mitjans de desembre, arribarà a les pantalles dels vehicles de la xarxa de bus. D’igual manera comptarà amb falques a la megafonia de metro, visuals, vinilats i es difondrà via mailing.