Header Top menu
TMB i l'Associació d'Editors en Llengua Catalana col·laboren en la promoció de la lectura
S'està desenvolupant la campanya 'Devora'ls a TMB' coincidint amb la 34a edició de la Setmana del Llibre en Català, del 2 a l'11 de setembre
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana (AELLC) han acordat col·laborar en la promoció de la lectura, i en especial de la lectura als transports públics, en el marc de la Setmana del Llibre en Català, que se celebra a l’avinguda de la Catedral de Barcelona del 2 a l’11 de setembre.
Amb aquest objectiu s’està desenvolupant aquests dies una campanya amb el lema Devora’ls a TMB, en referència als llibres, invitació que deriva del lema genèric de la Setmana, Devora’ls, i que es pot veure plasmada en anuncis de gran format a l’interior de la xarxa de metro i en l’exterior d’autobusos urbans de diferents línies, a més d’altres suports i canals de difusió propis de la companyia. La idea és destacar, com un dels avantatges de l’ús del transport públic per als ciutadans, la possibilitat d’aprofitar el temps de desplaçament per llegir algun dels centenars de llibres interessants que es publiquen en català cada any.
La campanya, sota el paraigua del programa TMB Cultura de la Fundació TMB, s’insereix en el conjunt d’iniciatives i actes que tindran lloc al voltant de la Setmana, constituïda en una gran plataforma de promoció de la lectura, i que aquest any presentarà l’oferta de llibres i publicacions en català més gran de la història.
Idees per fomentar la lectura durant el trajecte
Per abordar les especificitats de la promoció de la lectura en els transports públics, TMB coorganitza una sessió pública de col·loqui, que tindrà lloc a l’escenari 2 del recinte de la Setmana, el 2 de setembre a les 20 hores. Hi participaran els escriptors Màrius Serra i Roser Ros, l’editora Oblit Baseiria, i Bernat Puigtobella, que és alhora editor i autor.
El foment de la lectura al transport públic tindrà continuïtat més enllà de la Setmana, a través de les promocions que realitzarà el club d’usuaris JoTMBé entre els seus més de 300.000 membres, a partir de la cessió d’una important quantitat de llibres per part de l’AELLC.
Exemple de grafisme de la campanya 'Devora'ls a TMB'
- ConceptesComunicacióCulturalInstitucionsAltresFundacióTMB