Premsa TMB

TMB comença demà les proves en buit a la línia 10 Sud de metro entre Collblanc i Foc

Els trens simularan durant unes quantes setmanes el funcionament habitual, sense passatgers, per comprovar tots els sistemes i formar els treballadors

Tren de prova a la futura línia 10 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)

Un cop el Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet el lliurament de les obres de la futura línia 10 Sud de metro, TMB començarà demà, 1 d’agost, les proves d’integració o marxa en blanc, prèvies a la seva posada en servei comercial en el recorregut entre les estacions de Collblanc i Foc.

El futur nou tram de metro, de 4,5 quilòmetres de longitud, inclou inicialment cinc estacions, totes accessibles, de les quals tres són comunes a la línia 9 Sud (Can Tries / Gornal, Torrassa i Collblanc) i dues son de nova construcció: Foneria i Foc, totes dues situades a l’eix del passeig de la Zona Franca, als barris de la Marina del districte de Sants-Montjuïc de Barcelona.

En els sistemes ferroviaris, la marxa en blanc consisteix a reproduir les condicions normals de funcionament, sense passatgers, per comprovar com es comporten la infraestructura i el material mòbil en cas d’incidència, que tots els sistemes estan operatius i responen correctament, i que les mesures i vies de seguretat estan activades. També s’aprofitarà per completar la formació del personal de TMB que farà l’operació de la línia sobre el terreny i des del Centre de Control de Metro. El període de proves en buit és encara més important en un metro automàtic que funciona sense conductor, com és el cas de tota la línia 9/10.

Com que la línia 10 Sud té un tram compartit amb la línia 9 Sud ja obert al públic, els usuaris de les tres estacions comunes es trobaran que durant les pròximes setmanes poden circular trens de les dues línies per les mateixes vies de manera alterna.

A la pràctica, això vol dir que durant la marxa en blanc en els trajectes entre les estacions de Can Tries / Gornal, Torrassa i Collblanc es podran fer servir tots els trens que obrin les portes, sense distinció. Però a partir de Can Tries / Gornal i fins a Foc, els trens de prova de la línia 10 Sud circularan buits. Convé seguir sempre les instruccions de les pantalles, la megafonia i els empleats de Metro.

Esquema de la circulació de trens de prova per la línia 9 Sud
Esquema de la circulació de trens de prova per la línia 9 Sud

Informació a la pantalla de l'interior d'un tren de prova / Foto: Pep Herrero (TMB)
Informació a la pantalla de l'interior d'un tren de prova / Foto: Pep Herrero (TMB)

Tema: 
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres

Recursos disponibles

Esquema de la circulació de trens de prova per la línia 9 Sud
Túnel de la línia 10 Sud / Foto: TMB
Tren de prova a la futura línia 10 Sud / Foto: Pep Herrero (TMB)
Informació a la pantalla de l'interior d'un tren de prova / Foto: Pep Herrero (TMB)
Pantalla interior tren proves L10 Sud
Termòmetre provisional tren línia 10 Sud

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies