Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Cedeix 17 Vehicles a Organitzacions Sense Ànim de Lucre Per a Projectes de Cooperació Social
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.01.2025
Premsa TMB

TMB cedeix 17 vehicles a organitzacions sense ànim de lucre per a projectes de cooperació social

Com a resultat d’un concurs públic, quatre entitats rebran en donació aquests vehicles per a projectes humanitaris i socials a Ucraïna, Senegal, Marroc i Paiporta (Espanya)

Imatge
Acte de donació dels 17 vehicles a la cotxera del Triangle. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Acte de donació dels 17 vehicles a la cotxera del Triangle. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
< >Acte de donació dels 17 vehicles a la cotxera del Triangle. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) cedeix 16 autobusos de TMB i 1 camió a quatre organitzacions sense ànim de lucre perquè puguin realitzar projectes a Paiporta (Espanya), Ucraïna, Senegal i el Marroc. Són autobusos que ja han fet el seu recorregut durant més de 15 anys com a transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana, però que encara poden tenir una segona vida donant suport a projectes humanitaris. Els 16 autobusos cedits són vehicles de tipus estàndard, de 12 metres i amb capacitat per a unes 80 persones. A més d’aquests autobusos, també s’ha cedit un camió a l’ONG Conductors Solidaris de Catalunya per ajudar a les tasques logístiques que aquesta organització està fent a la zona de València afectada per la DANA, especialment a Paiporta. 

L’Alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat que per a la ciutat “és un orgull que TMB cedeixi aquests vehicles perquè facin funcions socials i humanitàries en països i llocs que ho necessiten”. Per la seva banda, la presidenta de TMB, Laia Bonet, ha dit  avui que aquestes donacions “responen al caràcter solidari i de vocació pública d’una empresa com TMB, que no només garanteix el dret a la mobilitat a Barcelona sinó que col·labora també amb projectes humanitaris, socials i culturals”. Aquesta donació és resultat de la convocatòria d’un concurs públic de projectes d’interès social i/o d’acció humanitària per a la cessió gratuïta il·limitada de determinats vehicles en desús propietat de Transports de Barcelona S. A. 

Una vegada vençut el termini de presentació dels projectes i examinada la documentació, són quatre les entitats que s’han ajustat a les bases reguladores de la convocatòria: la Fundació del Convent de Santa Clara, l’Organització de Regions Unides ORU Fogar,  l’Associació d’Amics del Poble Marroquí ITRAN i l’ONG Conductors Solidaris de Catalunya.

Desplaçament de persones a Ucraïna

12 dels 16 autobusos cedits marxaran cap a Ucraïna de la mà de la Fundació Convent de Santa Clara. La seva funció serà garantir la mobilitat de les víctimes del conflicte, especialment en aquelles zones on les infraestructures han estat destruïdes. Aquests vehicles facilitaran el transport als infants i joves als centres educatius, permetran el desplaçament de persones que viuen en zones que pateixen atacs a d’altres territoris més segurs, el trasllat de ferits i també donaran suport al servei de transport de grans ciutats.

El projecte que ha presentat la Fundació Convent de Santa Clara respon a l’emergència causada per una guerra que a més de la destrucció, els morts i els ferits ha desplaçat milers de famílies i ha deixat moltes ciutats sense mitjans de transport adequats. Aquesta Fundació treballarà en col·laboració amb la guàrdia de frontera d’Ucraïna que garantirà també els mitjans per fer el manteniment d’aquests vehicles. Està previst que un equip de mecànics es desplaci a Barcelona per aprendre les necessitats de manteniment d’aquests vehicles. 

Transport escolar al Senegal i al Marroc

Dos dels 16 autobusos viatjaran al Senegal, en concret al departament de Dagana, per ser utilitzats com a transports escolar en zones rurals i periurbanes, un servei que contribuirà a reduir l’absentisme i abandonament escolar, especialment entre les noies.  La petició d’aquests vehicles parteix de la missió a Barcelona que el president del Consell Departamental de Dagana, Ababacar Khalifa Ndao, va fer per invitació d’ORU FOGAR fa poc més d’un any. 

Els altres 2 autobusos, cedits a la província de Midelt, al Marroc, també seran utilitzats com a transport escolar, amb l’objectiu de reduir la deserció escolar a zones rurals i muntanyoses d’aquesta província. Els autobusos es gestionaran amb el Consell Provincial de Midelt per un període de 5 anys.

Un camió a València per l’afectació de la DANA

A més dels 16 autobusos, TMB cedeix un camió a Conductors Solidaris de Catalunya que des del primer moment està treballant a la zona de València afectada per la Dana. Aquesta ONG utilitzarà el vehicle en aquesta zona mentre sigui necessari i després l’inclourà en altres projectes humanitaris que també està realitzant al Senegal, Gàmbia i Guinea Bissau. 

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesRelacions institucionalsRSCInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAjuntamentTMBAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (126 KB)
Acte de donació dels 17 vehicles a la cotxera del Triangle. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (257.93 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Tren de la sèrie 6000 a l'L1, amb la part davantera de color vermell / Foto: TMB

TMB reforça la seguretat energètica del metro un any després de la gran apagada

Transport
La nova línia V5. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Entra en funcionament l’ampliació de la línia V5 fins al barri de la Marina del Prat Vermell

Transport
Autobús de la nova línia V5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia V5 amplia el recorregut i arribarà a La Marina del Prat Vermell a partir del 27 d’abril

Transport
tren estacionat a Diagonal L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La xarxa de metro registra el rècord de passatgers en un dia feiner i supera els 2 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Foto de grup dels premiats / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

El 19è Concurs de Relats Curts de TMB supera les 1.500 històries presentades al certamen

Cultura i Oci
Imatge
Love Cam durant la Diada de Sant Jordi. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

La Love Cam de TMB i el punt de llibre T-estimo protagonitzen la Diada de Sant Jordi al transport públic

En xarxa
Third-party content
Imatge
La desapareguda estació de Ferran l'any 1946 / Foto: Arxiu Fundació TMB (Brangulí)

La desapareguda estació de Fernando es va inaugurar fa 80 anys

Història
Imatge
Visites al ZAL durant l'Open barris. /Foto: PEP HERRERO

El taller de TMB al ZAL s’obre al públic amb l’Open Barri

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons