Header Top menu
Reobertura del funicular de Montjuïc després de la modernització de les instal·lacions i els trens
Finalitza l'aturada tècnica extraordinària amb motiu d'haver superat les 22.500 hores de funcionament des de la inauguració, el 1992
Avui, dilluns 25 d’abril, a les 7.30 del matí, el funicular de Montjuïc ha obert de nou les portes al públic en l’horari habitual, un cop realitzades les tasques de renovació i la revisió a fons de la instal·lació i del material mòbil, fet que n’ha motivat l’aturada des del 2 de novembre fins avui.
La llarga aturada tècnica del Funicular es deu al fet que, després de 23 anys de prestar servei i en haver superat les 22.500 hores de funcionament, s’hi han hagut de realitzar les tasques extraordinàries de manteniment i posada al dia que preveu la normativa del transport per cable.
Restauració més profunda de les caixes dels trens
En aquests mesos s’hi han fet treballs d’actualització i modernització integral del material mòbil en un taller extern (renovació de la carrosseria, substitució del sistema hidràulic de frens i del comandament dels trens, entre d’altres). Precisament la restauració de les caixes ha hagut de ser més profunda i laboriosa del previst, fet que ha originat un allargament de la feina i en conseqüència també del temps d’interrupció del servei.
A més, s’ha aprofitat per fer treballs de recondicionament de les instal·lacions, s’ha canviat el sistema de comandament i control i s’han substituït els cables tractors superior i inferior, així com també el cable del contrapès. Altres millores implantades fan referència a la megafonia, a la senyalització i al circuit de videocàmeres.
A la fase final de la revisió s’han fet els ajustos i les proves de funcionament de tots els nous equips i funcionalitats del sistema de transport per cable perquè pogués tornar a obrir les portes al públic amb les prestacions i la seguretat garantides.
El funicular de Montjuïc, que té un recorregut de 758 metres i un desnivell màxim del 18%, enllaça l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3) amb l’avinguda Miramar, circula amb una freqüència de pas de 10 minuts i en aquesta època de l’any funciona de 7.30 a 22 hores. Aquest emblemàtic transport per cable va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro.
- InfraestructuraInstal·lacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsParal·lelParc de MontjuïcServeiFunicularAnys2016