Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Normalitat En El Primer Dia del Curs Escolar a Les Xarxes de Bus i Metro de TMB
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.09.2022
Premsa TMB

Normalitat en el primer dia del curs escolar a les xarxes de bus i metro de TMB

Les vendes d’abonaments s’enfilen fins a més de 500.000 títols venuts des de la posada en marxa de les tarifes reduïdes, amb un creixement destacat de la T-usual que multiplica per cinc les vendes respecte d’un dia ordinari abans de l’aplicació de les noves tarifes.

Imatge
Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Tarifes de transport públic / Foto: TMB
< >Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Tarifes de transport públic / Foto: TMB

 

Amb motiu de l’inici del curs escolar 2022-2023, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha augmentat l’oferta del servei a metro i bus fins arribar al màxim de la seva capacitat. El servei s’ha desenvolupat amb normalitat i s’ha pogut absorbir tota la demanda. En el cas de metro en hora punta han estat funcionant tots els trens possibles en la que és l’oferta més alta de la història del metro de Barcelona. També en bus s’han posat el màxim de vehicles possibles sense arribar col·lapsar el trànsit. En tots dos casos s’ha produït un augment de viatgers que en el cas de metro ha estat d’un 34% més respecte al dilluns passat en l’hora punta del matí.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat aquesta màxima oferta del servei de TMB i ha explicat que “esperem que el percentatge d’usuàries i usuaris del transport públic creixi amb la reducció de tarifes” que s’ha posat en marxa recentment, “una mesura valenta que ha d’incrementar l’ús del transport públic com a mode de mobilitat a la ciutat”.  

Les vendes han continuat creixent des de la posada en marxa de les tarifes reduïdes el passat 1 de setembre i ja superen els 500.000 títols venuts per TMB. La venda de la T-usual segueix incrementant-se exponencialment i ja suposa un 24% de les vendes, multiplicant per cinc les vendes d’aquest abonament en un dia ordinari abans de l’aplicació de les noves tarifes. Es manté la T-casual com el títol més venut després de multiplicar per 1,3 les seves vendes, i representar el 29% del total dels abonaments venuts. Per la seva banda, la T-jove multiplica per 7 les seves vendes des de l’aplicació de les noves tarifes. El 98,5% de les vendes s’han realitzat mitjançant les distribuïdores i els canals digitals de TMB.

Tema
Transport
  • InstitucionsTMBAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (91.14 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (117.21 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Una pantalla digital d'informació a l'estació de Can Boixeres de l'L5 / Foto: Pep Herrero

TMB reforçarà la línia 5 del metro amb un tren més en hora punta

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Bad Gyal al Palau Sant Jordi

Transport
Tres dels busos de dos pisos elèctrics que entraran en servei al Barcelona Bus Turístic  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB rep els primers autobusos elèctrics de dos pisos

Transport
Sortida d'una edició anterior de la marató / Foto: Ajuntament de Barcelona

Línies d'autobús afectades per la Zurich Marató de Barcelona 2026

Transport

Últimes notícies

Imatge
Coautors i presentador posen amb el llibre / Foto: Ràdio Gràcia

El llibre 'La dona treballadora al metro de Barcelona', presentat a Ràdio Gràcia pels seus coautors

En xarxa
Third-party content
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història
Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci
Els treballadors de Metro ratifiquen la proposta de conveni que donarà estabilitat laboral i organitzativa / Foto: Arxiu (TMB)

La presència de les dones a la plantilla de TMB creix un 34% en la darrera dècada

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons