Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia 4 de metro ha recuperat la normalitat del servei després de les obres de renovació de 6 km de via
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.08.2023
Premsa TMB

La línia 4 de metro ha recuperat la normalitat del servei després de les obres de renovació de 6 km de via

Des d’aquest 26 d’agost, els usuaris podran recórrer tota l’L4 una vegada han finalitzat, amb rigorós compliment del calendari previst, els treballs que serviran per millorar l’eficàcia de la línia, i el confort i qualitat del viatge per l’usuari

Imatge
Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Aquest dissabte 26 d’agost, a les 5 del matí, s’iniciarà el servei a la línia 4 de metro amb normalitat, sense els talls que afectaven el tram entre Girona i Jaume I, i que obligaven a utilitzar alguns dels itineraris alternatius proposats durant les obres d’aquest estiu.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha portat a terme una renovació integral de 6 quilòmetres de via a l’L4, motivada en bona part per l’antiguitat d’aquest tram de la infraestructura viària. Entre els beneficis que buscava l’obra s’hi troben millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, solucionar el problema de les vibracions a diversos sectors per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era “una obra necessària, en aquesta línia de la xarxa de metro, per les conseqüències positives que aportarà com la millora en el confort i la qualitat del viatge i la reducció vibratòria”

L’obra ha requerit una inversió de 16,4 milions d’euros, finançats a través de la Generalitat de Catalunya i l’ATM, i s’ha executat en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La primera fase va deixar sense servei el tram entre Ciutadella I Vila Olímpica i Girona, i es va executar entre el 26 de juny i el 31 de juliol. L’endemà, dia 1 d’agost i es va iniciar una segona fase que, en aquest cas, va reduir l’afectació deixant sense servei el tram comprés entre Jaume I i Girona.

Una obra a termini i sense incidències

Les obres a l’L4 han suposat la demolició de 6 quilòmetres de via doble que s’han construït de nou. Algunes de les magnituds d’aquesta obra: s’ha substituït el balast per formigó, s’hi han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’han aplicat 500 soldadures elèctriques i unes 400 d’aluminotèrmiques i que se subjecten amb 21.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 11.500 metres cúbics de formigó.

Tant a la primera com a la segona fase, els treballs s’han desenvolupat amb normalitat, complint els calendaris previstos, aconseguint així que la línia 4 de metro doni servei en la seva totalitat abans que comenci el període escolar.

Correcte funcionament dels itineraris alternatius

Tant al juliol com a l’agost, el passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien els trams afectats, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls hi proposaven. D’altra banda, l’empresa i els treballadors han portat a terme un important esforç per atendre tant els reforços de metro a la resta de línies, que van circular en una freqüència entre els 2’45” i els 3’45”, com per gestionar els talls o per operar el servei complementari de busos llançadora que es va establir i va funcionar amb un interval d’entre 3 i 4 minuts.

Igualment, es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a 30 localitzacions diferents entre estacions, els llocs més rellevants de la línia i les parades del bus llançadora. Entre d’altes mesures també es van fer actualitzacions al planificador de viatge Vull Anar de TMB, per tal de maximitzar la consulta d’opcions alternatives de transport al tall.

Laia Bonet ha volgut destacar que “dins de les molèsties que suposa qualsevol afectació al servei, els serveis alternatius han funcionat bé i, tot i que s’havien triat les dates buscant la mínima afectació possible de la ciutadania, és d’agrair l’esforç dut a terme per les persones usuàries per adaptar-se als talls”.

Tema
Transport
  • ConceptesInformació al clientInfraestructuraViesInstitucionsGeneralitatTMBServeiL4Anys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Finalitzen les obres de la L4 metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (52.29 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (124.8 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons