Header Top menu
La línia 4 de metro ha recuperat la normalitat del servei després de les obres de renovació de 6 km de via
Des d’aquest 26 d’agost, els usuaris podran recórrer tota l’L4 una vegada han finalitzat, amb rigorós compliment del calendari previst, els treballs que serviran per millorar l’eficàcia de la línia, i el confort i qualitat del viatge per l’usuari
Aquest dissabte 26 d’agost, a les 5 del matí, s’iniciarà el servei a la línia 4 de metro amb normalitat, sense els talls que afectaven el tram entre Girona i Jaume I, i que obligaven a utilitzar alguns dels itineraris alternatius proposats durant les obres d’aquest estiu.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha portat a terme una renovació integral de 6 quilòmetres de via a l’L4, motivada en bona part per l’antiguitat d’aquest tram de la infraestructura viària. Entre els beneficis que buscava l’obra s’hi troben millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, solucionar el problema de les vibracions a diversos sectors per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha recordat que aquesta era “una obra necessària, en aquesta línia de la xarxa de metro, per les conseqüències positives que aportarà com la millora en el confort i la qualitat del viatge i la reducció vibratòria”
L’obra ha requerit una inversió de 16,4 milions d’euros, finançats a través de la Generalitat de Catalunya i l’ATM, i s’ha executat en dues fases entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La primera fase va deixar sense servei el tram entre Ciutadella I Vila Olímpica i Girona, i es va executar entre el 26 de juny i el 31 de juliol. L’endemà, dia 1 d’agost i es va iniciar una segona fase que, en aquest cas, va reduir l’afectació deixant sense servei el tram comprés entre Jaume I i Girona.
Una obra a termini i sense incidències
Les obres a l’L4 han suposat la demolició de 6 quilòmetres de via doble que s’han construït de nou. Algunes de les magnituds d’aquesta obra: s’ha substituït el balast per formigó, s’hi han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’han aplicat 500 soldadures elèctriques i unes 400 d’aluminotèrmiques i que se subjecten amb 21.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 11.500 metres cúbics de formigó.
Tant a la primera com a la segona fase, els treballs s’han desenvolupat amb normalitat, complint els calendaris previstos, aconseguint així que la línia 4 de metro doni servei en la seva totalitat abans que comenci el període escolar.
Correcte funcionament dels itineraris alternatius
Tant al juliol com a l’agost, el passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien els trams afectats, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls hi proposaven. D’altra banda, l’empresa i els treballadors han portat a terme un important esforç per atendre tant els reforços de metro a la resta de línies, que van circular en una freqüència entre els 2’45” i els 3’45”, com per gestionar els talls o per operar el servei complementari de busos llançadora que es va establir i va funcionar amb un interval d’entre 3 i 4 minuts.
Igualment, es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a 30 localitzacions diferents entre estacions, els llocs més rellevants de la línia i les parades del bus llançadora. Entre d’altes mesures també es van fer actualitzacions al planificador de viatge Vull Anar de TMB, per tal de maximitzar la consulta d’opcions alternatives de transport al tall.
Laia Bonet ha volgut destacar que “dins de les molèsties que suposa qualsevol afectació al servei, els serveis alternatius han funcionat bé i, tot i que s’havien triat les dates buscant la mínima afectació possible de la ciutadania, és d’agrair l’esforç dut a terme per les persones usuàries per adaptar-se als talls”.
- ConceptesInformació al clientInfraestructuraViesInstitucionsGeneralitatTMBServeiL4Anys2023