Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia 2 de metro normalitza el servei a partir de dilluns 26 d'agost
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.08.2024
Premsa TMB

La línia 2 de metro normalitza el servei a partir de dilluns 26 d'agost

Finalitzen els treballs que ha dut a terme la Generalitat durant aquest estiu al tram comprès entre les estacions de Paral·lel i Sagrada Família per reduir les vibracions

Imatge
Estació de Sagrada Família durant les obres. /Foto: Jordi López (TMB)
Estació de Sagrada Família durant les obres. /Foto: Jordi López (TMB)
< >Estació de Sagrada Família durant les obres. /Foto: Jordi López (TMB)

Demà dilluns 26 d’agost, des de l’inici del servei a les 5 del matí, la línia 2 de metro recupera la normalitat, un cop finalitzades les obres que han obligat a tallar el servei entre les estacions Paral·lel i Sagrada Família. Des del 25 de juliol, la Generalitat ha realitzat treballs per substituir les fixacions de les vies i reduir així les vibracions existents en aquest tram. Els treballs s’han desenvolupat amb normalitat i s’han complit els calendaris previstos, de manera que l’L2 de metro donarà servei en tot el seu recorregut abans que comenci el mes de setembre i el període escolar. 

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que els treballs “s’han dut a terme al ritme previst”, i que en aquest cas les obres eren necessàries per reduir les molèsties a la ciutadania “gràcies a les noves fixacions que permetran atenuar les vibracions”. D’igual manera, Bonet ha volgut agrair l’esforç de totes les persones usuàries “que han hagut de modificar els seus trajectes a causa de les obres d’aquest estiu en diverses línies de metro”. 

Renovació de les fixacions de la via i reducció de vibracions 

La suspensió del servei durant dos mesos a la línia 2 ha permès executar obres de millora incompatibles amb la circulació de trens. La Generalitat ha renovat diversos elements de via, com les fixacions, que s’han substituït per unes de noves, amb millors prestacions mecàniques que permetran reduir les vibracions en aquest tram. També s’han actualitzat els quadres de baixa tensió. La inversió de l’actuació és de 5,6 milions d’euros, procedents de fons europeus. 

Normalitat en els itineraris alternatius

El passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien els trams afectats, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls hi proposaven. 

La principal alternativa de transport per al tall de l’L2 ha estat la resta de la xarxa de metro, que s’ha reforçat amb més trens (entre un 6% i un 12%), i que disposa d’importants intercanviadors molt a prop de les estacions afectades: en especial, Paral·lel i Passeig de Gràcia de la línia 3, Universitat de la l’L1, Passeig de Gràcia de l’L4 i Sagrada Família de l’L5. Com a alternativa, els usuaris també han fet servir la línia regular de bus de TMB D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), que fa el trajecte complet pel tram afectat (a excepció de l’estació de Monumental), i que s’ha reforçat amb més vehicles. També han estat alternatives de transport l’H12 (Gornal - Besòs Verneda) i l’H16 (Pg. Zona Franca -Fòrum Campus Besòs), que fan el trajecte totalment o parcialment entre les estacions afectades. 

Les setmanes prèvies als talls es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a les estacions afectades i a les parades del bus llançadora, en el moment de començar les obres. Es va actualitzar el  planificador de viatge Vull Anar de TMB, per tal de maximitzar la consulta d’opcions alternatives de transport al tall, s’ha fet difusió de la campanya informativa a través de la megafonia, les pantalles d’informació de metro i bus, el web corporatiu, la TMB App i les xarxes socials de TMB. També s’ha informat amb cartelleria i senyalització estàtica a les estacions afectades i als enllaços, i els punts on s’han habilitat els busos especials substitutoris.

Tema
Transport
  • ConceptesObresInstitucionsTMBLlocsSagrada FamíliaServeiL2Anys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (124.36 KB)
Estació de Sagrada Família durant les obres. /Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (167.22 KB)
Estació de la Sagrada Famíla durant les obres. /Fptp: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (2.73 MB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons